5 technologii, które zawiodły

Pokaż treść artykułu

  1. Vine
  2. Blippy
  3. Google Fiber
  4. Aereo
  5. Pebble

Postęp idzie szybko do przodu - każdego dnia pojawiają się nowe technologie i rozwiązania, które ułatwiają nam życie. Mnóstwo start-upów wdraża swoje pomysły, przekształcając je w rzeczywistość. Z czasem stają się one znanymi i rozpoznawalnymi markami.
Ale, czasami, są projekty, które stabilnie rozpoczął swoje "istnienie", a z jakiegoś powodu nie zostały uznane przez konsumentów i nie stać się popularne. Dziś chcemy opowiedzieć o ciekawych technologiach, które nigdy nie "dostały prawa do życia".

Vine

W 2012 roku zespół kreatywnych programistów wprowadził usługę o nazwie Vine. Była to aplikacja stworzona na telefony komórkowe, która pozwalała na tworzenie krótkich filmików (do 6 sekund). Serwis zapowiadał się obiecująco, a w październiku tego samego roku kupił go duży portal społecznościowy Twitter. Nowość została oficjalnie wydana w kwietniu 2013 roku. Serwis od razu stał się bardzo popularny: w krótkim czasie Vine zyskał już około 200 milionów użytkowników. Był to jednak szybki "wzlot" i równie szybki "upadek": już w 2014 roku widownia konsumencka serwisu przestała rosnąć. Podobne konkurencyjne aplikacje Snapchat i Instagram "przyćmiły" nowość, a zainteresowanie Vine po prostu zniknęło. W 2016 roku kierownictwo Twittera oficjalnie uznało serwis za nieudany projekt i zamknęło go.

Blippy


Inną usługą, która nigdy nie stała się popularna, był Blippy. Pomysł polegał na tym, że użytkownicy mogli dzielić się swoimi zakupami z innymi za pomocą karty. Na początek użytkownicy musieli zarejestrować się w serwisie, podać dane swojej karty kredytowej, po czym informacje te były automatycznie "łączone" z ich kontem na Twitterze. Gdy tylko użytkownik dokona zakupu lub wyda na coś pieniądze, na Twitterze pojawi się powiadomienie o tym fakcie. I to by było na tyle.

Projekt Blippy został uruchomiony w 2009 roku i zebrał 12,8 mln dolarów, a ponad 100 000 milionów użytkowników zdążyło założyć konto. Serwis został jednak zamknięty. Wszystko dlatego, że użytkownicy Blippy mieli problemy ze swoimi kartami kredytowymi, ich dane "wyciekły" do sieci, a firma musiała zakończyć działalność. W 2013 roku kierownictwo Blippy sprzedało projekt innym przedsiębiorcom, a o serwisie już nigdy więcej nie usłyszano.

Google Fiber

Duża korporacja postanowiła wprowadzić na rynek nowość - szerokopasmowy Internet kablowy. Początek był obiecujący: w 2012 r. zbudowano już infrastrukturę sieciową i oficjalnie ogłoszono plany taryfowe dla użytkowników.
Po wdrożeniu projektu w kilku amerykańskich miastach - Kansas City, Missouri i kilku innych - jego rozwój został wstrzymany. Z jakich powodów tak się stało, nie wiadomo na pewno. Później kierownictwo firmy ogłosiło, że Google Fiber nie będzie się już rozwijał. Jak tłumaczą przedstawiciele korporacji, projekt nie jest całkowicie zamknięty, ale będzie działał w tych miastach, w których został z powodzeniem uruchomiony. Po tym, nie było więcej wiadomości o Google Fiber.

Aereo


Ciekawym pomysłem, który może spowodować prawdziwą rewolucję w świecie telewizji jest projekt Aereo. Start-up Chet Kanojia opracował pierwszą na świecie technologię, dzięki której użytkownicy mogli oglądać wszystkie kanały telewizyjne i audycje za darmo na swoich mobilnych gadżetach za pośrednictwem Internetu. Technologia Aereo obejmowała małe anteny, które odbierały sygnał, nagrywały go na twardym dysku komputera lub w pamięci telefonu.

Aereo został uruchomiony w 2013 roku i natychmiast spowodował wiele niezadowolonych opinii i skarg z telewizji, po czym Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych orzekł, że usługa narusza prawa autorskie. Ponadto, wybór kanałów na Aereo był bardzo ograniczony. Wszystkie te wydarzenia miały negatywny wpływ na projekt i ostatecznie, w 2014 roku, firma ogłosiła upadłość.

Pebble


Smartwatch Pebble również nie zdołał się przebić na rynku. W 2013 roku na znanej platformie crowdfundingowej Kickstarter rozpoczęto zbieranie funduszy na produkcję pierwszego zegarka Pebble. Kampania zakończyła się sukcesem - zebrano ponad 10 milionów dolarów. Ale ten wynik dał innym producentom powód do konkurowania. Znane marki takie jak Samsung i Apple wypuściły swoje własne wersje smartwatcha, które okazały się bardziej popularne i udane. Ocena i popularność zegarka Pebble gwałtownie spadła. Pod koniec roku firma została wykupiona przez Fitbit Corporation.

Czy podobał Ci się artykuł?

0 0 Zostaw komentarz

Zaloguj się za pośrednictwem mediów społecznościowych

Facebook Google lub



Zostaw komentarz

Komentarz Zostaw recenzję Dotychczas brak komentarzy