Sony pokazało, jak będzie wyglądał gamepad dla PlayStation 5

Sony PlayStation ujawniło gamepad dla PS5 nowej generacji - DualSense. Jest to największa zmiana designu kontrolerów Sony od ponad 20 lat.

Gamepad otrzymał wiele wewnętrznych zmian - wcześniej zapowiadane haptyczne sprzężenie zwrotne oraz nowe "adaptacyjne spusty", które mogą regulować opór. Jest też wbudowany mikrofon, pierwszy dla gamepadów Sony, oraz (długo oczekiwany) port USB-C.

Nowy, dwukolorowy układ, podobny do tego z PlayStation VR, oraz przeprojektowanie, z bardziej zaokrąglonym kształtem przycisków i pokręteł, wygląda bardzo futurystycznie. Możemy założyć, że konsola PS5 będzie miała podobny wygląd i działanie.

Innowacje technologiczne DualSense

Haptyczny feedback jest głównym osiągnięciem twórców, zastępuje on funkcję reagowania na wibracje w poprzednich kontrolerach, zapewnia różne poziomy oporu dla ruchów gracza. Na przykład, w grze wyścigowej, może symulować powolną jazdę po szutrze i bezdrożach.

Przyciski spustowe będą miały również adaptacyjne sprzężenie zwrotne, więc gracze będą mogli poczuć napięcie podczas strzelania, na przykład strzałą.

Centralny touchpad, podobnie jak w DualShocku 4, został zachowany. Pasek świetlny, twórcy uczynili bardziej widocznym, wcześniej znajdował się on na froncie, teraz natomiast będzie umieszczony po bokach touchpada i wizualnie poszerzy przestrzeń interakcji.

Dodano również mikrofon, dzięki czemu gracze mogą komunikować się z przyjaciółmi bez konieczności podłączania zestawu słuchawkowego. Gamepad będzie łączył się z konsolą i ładował przez USB-C.

"Naszym celem w przypadku DualSense jest zapewnienie graczom uczucia przeniesienia się do świata gry zaraz po otwarciu pudełka" - powiedział Hideaki Nishino. "Chcemy, aby gracze czuli, że kontroler jest przedłużeniem ich własnych możliwości. Chcieliśmy, aby kontroler sprawiał wrażenie jak najbardziej naturalnego i aby gracze zapomnieli, że mają coś w rękach!"

Przycisk "Share", który pozwalał posiadaczom PlayStation 4 na szybkie publikowanie zrzutów ekranu i filmów z ich gier, został zachowany, ale teraz nazywa się "Create".

"Po raz kolejny oferujemy graczom nowe sposoby na tworzenie epickiej zawartości gry, którą można podzielić się ze światem lub po prostu dla zabawy" - napisał Nishino. "Będziemy mieli więcej szczegółów na temat tej funkcji, gdy zbliżymy się do premiery".

Po prezentacji nie obyło się bez memów, użytkownicy Twittera nie mogli nie zauważyć, że design DualSense bardzo przypomina Xboxa.

Cena gamepada nie jest jeszcze znana, prawdopodobnie zostanie ogłoszona bliżej premiery PlayStation 5. W połowie marca Sony zorganizowało małą prezentację, a my zebraliśmy wszystkie szczegóły dotyczące premiery PlayStation 5.