Google+ Siedzicie w karczmie #15: Dodatkowa Inteligencja | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Siedzicie w karczmie #15: Dodatkowa Inteligencja

Zapraszamy na piętnasty odcinek podkastu o RPG i kulturze „Siedzicie w karczmie”!

Tym razem ekipa opowiada o sensie istnienia dodatków do gier fabularnych. Jak je stosować, po co w ogóle się nimi interesować oraz czy czasem nie przynoszą one więcej szkody niż pożytku. W drugiej części natomiast grupa pochyla się nad zjawiskiem, które od jakiegoś czasu wisi niczym widmo nad popularnymi serialami telewizyjnymi – nad nadzwyczajnie inteligentnymi, a przez to niepasującymi do społeczeństwa głównymi bohaterami.

Podkast wydawany jest przez serwis Gry-fabularne.pl, a nowe odcinki pojawiają się w poniedziałek o 19:00.

W tym odcinku udział wzięli Bartek Zioło, Tomek Filip, Bartłomiej Gajdzis i Mateusz Nowak. Oprawę dźwiękową dla podkastu stworzyli Konrad Belina-Brzozowski i Liz Katrin.

Podkast można pobrać w formacie MP3 @ 192 kbps bezpośrednio z naszego serwera: Siedzicie w karczmie #15 – Dodatkowa Inteligencja.

Nagranie jest również dostępne online w serwisie MixCloud, a w najbliższym czasie także za pośrednictwem serwisu Youtube.

Autor:


Mateusz "Darcane" Nowak (0 Posts)

Student prawa i komunikacji. Mistrz gry od 2003 roku, wychowawca i kierownik na obozach RPG, prelegent na konwentach, recenzent w Rebel Times, publicysta Spotkań Losowych, autor podkastu Siedzicie w karczmie. Miłośnik gór, gotowania i Lovecrafta. Zwolennik prowadzenia w piaskownicy (sandbox RPG).



Dowiedz się więcej:


Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).

Neuroshima

Polska gra fabularna, której akcja osadzona jest w postnuklearnym świecie przyszłości. Jest rok 2050, Stany Zjednoczone rzucone na kolana w wyniku buntu maszyn nie potrafią się podnieść i sprostać naporowi wroga. Potężny Moloch, po części istota, po części monumentalna konstrukcja i sieć sprzężonych ze sobą maszyn napiera na południe zdobywając kolejne amerykańskie miasteczka. Ludzie zatracili ze sobą kontakt, są zdziesiątkowani, zdruzgotani końcem świata, który niechybnie nadchodzi… Gra czerpie z tradycji dzieł postapokaliptcznych, zarówno z głośnej serii filmów Mad Max, jak i kultowej serii gier komputerowych Fallout, jak i dziesiątków mniej znanych dzieł tego nurtu.