Google+ Polskie wydanie „Tunnels & Trolls” już dostępne! | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Polskie wydanie „Tunnels & Trolls” już dostępne!

Polskie wydanie pierwszej edycji gry fabularnej Kena St. Andre „Tunnels & Trolls” jest już dostępne w sklepie wydawnictwa Ragana.

Liczący 44 strony podręcznik można nabyć w dwóch wersjach:

  • drukowanej (oprawa miękka; wersja elektroniczna w zestawie) – cena 20 złotych plus koszt wysyłki,
  • elektronicznej – cena 6 złotych (w pakiecie PDF, EPUB, MOBI, AZW3).

Podręcznik zawiera zasady tworzenia i rozwoju postaci, wskazówki na temat projektowania podziemi, listę broni i ekwipunku, księgę czarów, zasady walki i tworzenia potworów (w wersji prostej i rozszerzonej) oraz rady dla Władców Podziemi.

Wersję polską „Tunnels & Trolls” na podstawie wznowienia z 2013 roku opracowało k6 trolli. Podręcznik ukazał się nakładem wydawnictwa Ragana. Wydanie przygotowano w zgodności z oryginałem, stosując zbliżone kroje pisma, zachowując konwencję typograficzną oraz błędy popełnione przez autora.

Ze strony gry możecie pobrać fragment podręcznika (PDF).

O genezie powstania polskiej wersji „Tunnels & Trolls” możecie przeczytać na blogu Marcina „Sejiego” Segita.

Napisana i wydana w 1975 roku przez Kena St. Andre „Tunnels & Trolls” to jedna z najstarszych gier fabularnych. Podczas rozgrywki drużyna śmiałków wkracza do podziemi, by walczyć z potworami, zdobywać skarby, potęgę, sławę i chwałę.

Do wyboru są trzy typy postaci: wojownik, mag oraz łotr. Po stworzeniu bohaterów jeden z graczy staje się Władcą Podziemi, sprawującym pieczę nad rozgrywką. Kolejny zostaje przedstawicielem grupy – zwanym Rzecznikiem lub Dowódcą – i pełni funkcję łącznika między drużyną a prowadzącym rozgrywkę, przedstawiając mu wspólnie podjęte decyzje i poczynania postaci (dzięki temu można grać w naprawdę starym stylu, nawet w kilkanaście osób). Władca Podziemi przygotowuje przed sesją mapę lochów, które będą eksplorować postacie graczy. Ci, którzy przeżyją wyprawę i powrócą na powierzchnię, mogą za zdobyte skarby rozwinąć swoje umiejętności, opłacić najemników, nabyć lepsze wyposażenie, a następnie ponownie wkroczyć do podziemnych tuneli. Im głębiej zejdą, tym potężniejsze napotkają potwory i wspanialsze skarby do zdobycia.

Rozgrywka w „Tunnels & Trolls” to powrót do korzeni RPG. To gra zaledwie o rok młodsza od „Dungeons & Dragons”. Do zabawy wystarczy garść kostek sześciościennych, kilka kartek papieru, coś do pisania i wyobraźnia.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Źródło wieści: informacja prasowa


Dowiedz się więcej:


Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).

Tunnels & Trolls

Gra fabularna fantasy autorstwa Kena St. Andre, wydana po raz pierwszy w 1975 roku. W zamyśle powstała jako bardziej przyjazny graczom odpowiednik „Dungeons & Dragons”, posiadała bowiem mniej skomplikowane zasady oraz dużo humoru, nie wymagała także trudno dostępnych w tamtym czasie kości (w grze korzysta się z kości sześciościennych), a podręcznik liczył jedynie 40 stron. Polska wersja pierwszej edycji gry została wydana nakładem wydawnictwa Ragana w 2015 roku.