Google+ Game Chef 2013 – napisz grę w 9 dni | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Game Chef 2013 – napisz grę w 9 dni

Game Chef 2013

Ruszyła kolejna edycja konkursu Game Chef na najlepszą grę napisaną w 9 dni.

Konkurs ma już ponad 11-letnią tradycję. Tak jak w polskim odpowiedniku – Nibykonkursie – w określonym czasie należy napisać szkic gry zgodnej z tematem przewodnim i wykorzystującej konkretne hasła. W poprzednich edycjach konkursu powstawały pomysły na takie gry jak „Polaris” (Ben Lehman), „The Shab-al-Hiri Roach” i „Durance” (Jason Morningstar), „In Between” (Dan McKenna) czy „A Penny for My Thoughts” (Paul Tevis) .

Choć tradycyjnie w konkursie zgłaszane były w większości gry fabularne lub LARP-y, organizatorzy zachęcają do łamania standardów i podziałów na różne kategorie gier (planszowe, karciane, fabularne, itp.) i sugerują, by uczestnicy sami wyznaczali swoje definicje gier.

Tegoroczną, pięciojęzyczną edycję konkursu Game Chef pro­wa­dzi Joe Mcdaldno („Mon­ster­he­arts). Temat został przedstawiony za pomocą grafiki, a do uczestników konkursu należy jej interpretacja. Hasła wspomagające także zostały przedstawione za pomocą grafik. Szkic gry może zawierać maksymalnie 4 000 słów.

Konkurs potrwa do 26 maja. Zwycięzców poznamy w czerwcu.

Zeszło­roczną edy­cję wygrał Matteo Turini z grą „Novanta Minuti” (polska wersja gry dostępna jest na blogu Gry Narracyjne). Gra „Lies of Pas­sage”  Łuka­sza Gar­czew­skiego (wydawnictwo Argent Mark Games) dostała się do finałów

Szczegóły oraz regulamin, a także szkice gier z poprzednich edycji konkursu znajdziecie na stronie Game Chef.

Źródło wieści: Game Chef


Dowiedz się więcej:


Argent Mark Games

Polskie wydawnictwo gier fabularnych założone przez Łukasza "Tora" Garczewskiego. Wydawca polskiej edycji "Apocalypse World".

Durance

Game Chef

Prestiżowy, doroczny konkurs na najlepszą grę fabularną napisaną w tydzień. Konkurs ma już ponad 10-letnią tradycję. Tak jak w polskim odpowiedniku – Nibykonkursie – w określonym czasie należy napisać szkic gry fabularnej zgodnej z tematem przewodnim i wykorzystującej konkretne hasła. W poprzednich edycjach konkursu powstawały pomysły na takie gry jak "Polaris", "The Shab-al-Hiri Roach", "A Penny for My Thoughts" oraz "Durance".

In Between

In Between to narracyjna gra fabularna, w której Gracze wcielają się w dusze właśnie zmarłych osób i dążą do odkupienia oraz załatwienia niedokończonych spraw poprzez opętywanie śmiertelnych.

Polaris

Gra fabularna o umierającym społeczeństwie na Biegunie Północnym. Ich doskonały świat zawala się pod naporem korupcji i walk wewnętrznych, podczas gdy armie demonów zbierają się na jego granicach. W grze gra się ostatnimi rycerzami, obrońcami Ziemi i honoru. To gra bez mistrza gry, z mechaniką opartą na "frazach kluczowych".