Google+ „Gwiezdny Pirat” #58 | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

„Gwiezdny Pirat” #58

Gwiezdny Pirat 58

Na stronie internetowej wydawnictwa Portal udostępniono  58. numer magazynu „Gwiezdny Pirat”.

Lutowy egzemplarz czasopisma można przeglądać za pośrednictwem serwisu Issuu lub pobrać w formacie pdf.

W liczącym 44 strony piśmie znajdziecie:

  • relację z konwentu Portalkon
  • Hexogłówki autorstwa Michała Herdy
  • autorską armię Fireman do „Neuroshimy Hex” Michała Walczaka
  • Trzypak Trzewika czyli trzy felietony Ignacego Trzewika
  • Pozdrowienia z 51 stanu – poradnik Diego Whitetowera
  • Medykamenty i torby medyka czyli poradnik dla postaci medyków autorstwa Yarina
  • Agregat Aligierskiego: Elektrownia – przygoda Rudolfa Aligierskiego
  • relację z Drugiej Warszawskiej Nocy Postapokalipsy
  • Projekt Gry Fabularne Online, czyli tekst o graniu w gry fabularne za pośrednictwem Internetu
  • Hegemonia: Poradnik Taktyczny do „Neuroshimy Tactics”

Źródło wieści: Strona wydawnictwa Portal


Dowiedz się więcej:


Gwiezdny Pirat

to bezpłatny miesięcznik tworzony przez wydawnictwo Portal oraz skupionych wokół pisma fanów gier. W każdym numerze znaleźć można materiały (artykuły, przygody, zasady, itd.) do gier fabularnych i planszowych.

Neuroshima

Polska gra fabularna, której akcja osadzona jest w postnuklearnym świecie przyszłości. Jest rok 2050, Stany Zjednoczone rzucone na kolana w wyniku buntu maszyn nie potrafią się podnieść i sprostać naporowi wroga. Potężny Moloch, po części istota, po części monumentalna konstrukcja i sieć sprzężonych ze sobą maszyn napiera na południe zdobywając kolejne amerykańskie miasteczka. Ludzie zatracili ze sobą kontakt, są zdziesiątkowani, zdruzgotani końcem świata, który niechybnie nadchodzi… Gra czerpie z tradycji dzieł postapokaliptcznych, zarówno z głośnej serii filmów Mad Max, jak i kultowej serii gier komputerowych Fallout, jak i dziesiątków mniej znanych dzieł tego nurtu.

Portal Games

Polskie wydawnictwo, które powstało w 1999 roku w Gliwicach i zaczynało od wydawania dwumiesięcznika poświęconego grom fabularnym. Dziś znane jest zarówno w Polsce, jak i na świecie z szeregu produktów, od gier fabularnych po planszowe czy karciane, a nawet bitewne. Największy rozgłos na świecie przyniosła wydawnictwu gra planszowa "Neuroshima HEX", wydana w Polsce, Francji oraz USA oraz gra fabularna "De Profundis". Oba tytuły stworzył Michał Oracz. W Polsce wydawnictwo kojarzone jest przede wszystkim z grami fabularnymi "Neuroshima" i "Monastyr" oraz ze związanymi z nimi grami planszowymi i karcianymi. Ważnymi pozycjami w portfolio wydawnictwa są także serie poradników dla Mistrzów Gry oraz tłumaczenia popularnych gier indie, takich jak "Honor i Krew" czy "InSpectres". W 2013 roku wydawnictwo zmieniło nazwę z Portal na Portal Games.