Google+ Standardowe zasady w „D&D Next” | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Standardowe zasady w „D&D Next”

Na stronie Wizards of the Coast opublikowano trzecią część omówienia zasad koncepcyjnych „D&D Next”.

Tym razem Mike Mearls, główny projektant „D&D Next”, omawia standardowe zasady w grze, które są kolejnym krokiem w opracowaniu modułowości mechaniki kolejnej edycji „Dungeons & Dragons”. Jak można przeczytać w artykule, łączą elementy tworzenia postaci z trzeciej edycji D&D oraz podejście do prowadzenia gry z czwartej edycji D&D.

Jednym z głównych zadań stojących przed projektantami „D&D Next” jest zbalansowanie wszystkich opcji mechanicznych, tak by postacie można było optymalizować, ale jednocześnie by różnice między różnymi bohaterami, zwłaszcza między postaciami czarującymi i tymi bez czarów, nie zaburzały rozgrywki.

Ponadto poinformowano, że na konwencie Winter Fantasy (24-27 stycznia) zostanie zaprezentowana kolejna klasa w „D&D Next” – Barbarzyńca.

Śledzących postępy nad stworzeniem nowej edycji „Dungeons & Dragons” może zainteresować nowy artykuł z serii „Q&A”, w którym omawiane są kwestie walki dwiema brońmi czy atutów magów.


Dowiedz się więcej:


Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).

Wizards of the Coast

Amerykańskie wydawnictwo growe znane z gry karcianej "Magic: the Gathering". Po zakupieniu wydawnictwa TSR wydaje gry spod znaku "Dungeons & Dragons". Obecnie część korporacji Hasbro.