PlayStation 5: data premiery i specyfikacje

Sony Interactive Entertainment ujawniło logo PlayStation 5 podczas targów Consumer Electronic Show 2020.

CEO Sony Jim Ryan podczas prezentacji ujawnił kilka szczegółów i cech PlayStation 5. Nowa konsola będzie wyposażona w szybki dysk SSD, użytkownicy będą mogli cieszyć się dźwiękiem przestrzennym podczas grania, jakość obrazu będzie wynosić 8K Ultra HD. Oczekuje się, że PlayStation 5 będzie wyposażone w napęd optyczny Ultra HD Blu-ray. Dostępne będzie także sprzętowe wsparcie dla ray tracingu, a na kontrolerze pojawią się wibrujące i adaptacyjne kursory.

Według informacji insiderów, PlayStation 5 zostanie zaprezentowane 5 lutego i trafi do sprzedaży przed Bożym Narodzeniem 2020 roku. W Ameryce Północnej konsola trafi do sprzedaży publicznej 20 listopada w rekomendowanej cenie 499 dolarów (około ₴12,300 zł). Ponadto ujawniono, że PlayStation 5 będzie wyposażone w dysk SSD o pojemności 2 TB oraz grę Gran Turismo 7.

W ostatnim wywiadzie dla Business Insider Japan, Jim Ryan powiedział, że najważniejsze cechy PS5 i różnice w stosunku do poprzedniego modelu nie zostały jeszcze ogłoszone.

Według niego, nowe konsole powinny zaoferować użytkownikom coś więcej niż tylko ulepszoną grafikę. Nowa generacja powinna mieć coś diametralnie nowego, jak np. zastosowanie dysków SSD do błyskawicznego pobierania plików, haptyczne sprzężenie zwrotne kontrolera i dźwięk przestrzenny.

Deweloperzy zauważyli, że PS5 będzie miało nowy interfejs użytkownika. Dotychczas ekran startowy był nudny i nieciekawy, teraz będzie zawierał nowe dane - informacje o dostępnych misjach czy listę serwerów, na których aktualnie znajdują się Twoi znajomi.

Ujawniono kilka szczegółów na temat funkcji kontrolera - w niektórych grach przyciski R2 i L2 będą miały ustawiony opór przy naciskaniu. Oznacza to, że będziesz w stanie wyczuć napięcie cięciwy poprzez opór stawiany przez przyciski! Pozwala to na regulację naciągu cięciwy podczas strzału.

Wprowadzono również zmiany w systemie wibracji przycisków R2 i L2. Pierwsi użytkownicy zauważyli, że w zależności od powierzchni, po której poruszali się w grze (woda, piasek lub metal), reakcja na wibracje zmieniała się.

No cóż, został mniej niż rok! Zobaczymy, czy Sony rzeczywiście zmieni podejście do gier i doda nowe doświadczenia dla użytkowników.

Czy podobał Ci się artykuł?

0 0 Zostaw komentarz

Zaloguj się za pośrednictwem mediów społecznościowych

Facebook Google lub



Zostaw komentarz

Komentarz Zostaw recenzję Dotychczas brak komentarzy