Czego spodziewać się po VR w 2020 roku - opinie ekspertów

Na całym świecie wirtualna rzeczywistość szybko się rozwija, a rok 2019 był rokiem postępu, nowych wydań i innowacji.

Facebook's Oculus Quest został uruchomiony w maju tego roku, wywołując jeszcze większe zainteresowanie użytkowników wirtualną rzeczywistością. Wraz z ulepszaniem sprzętu, treści i mobilności, coraz więcej osób interesuje się rozwojem VR.

Wzrost zainteresowania zwykłych użytkowników sprawia, że technologią VR zaczynają interesować się również przedsiębiorcy. Mając to na uwadze, postaramy się spojrzeć w przyszłość i zastanowić się, jak wirtualna rzeczywistość będzie ewoluować w 2020 roku.

Siedmiu ekspertów VR podzieliło się swoimi przemyśleniami i oto, co o tym sądzą.

Facebook udostępnia VR

Czego oczekujesz od VR w 2020 roku?

Według Michaela Bolanda, założyciela i głównego analityka ARtillery Intelligence, "Pojawienie się samodzielnych zestawów do wirtualnej rzeczywistości, takich jak Oculus Quest - wraz z inwestycjami Facebooka w technologię i tworzeniem konkurencji cenowej - sprawi, że wysokiej klasy wirtualna rzeczywistość stanie się dostępna dla szerszej publiczności". Takie podejście stworzy odpowiednie warunki do poprawy jakości VR dla zwykłych konsumentów i, ogólnie rzecz biorąc, będzie miało dobry wpływ na branżę w 2020 roku."

Kopalnia złota możliwości

Jakiego rodzaju innowacji oczekują Państwo w 2020 roku?

Według Matthew Wrena, współzałożyciela i dyrektora ds. technologii w firmie BUNDLAR, "Bezprzewodowość to duży skok, mam nadzieję, że pomoże zwiększyć rozdzielczość obrazu i poprawić śledzenie ruchu. Mam również nadzieję, że innowacja ta przeniesie wrażenia haptyczne na wyższy poziom.

Po stronie użytkownika nie jestem pewien, jak przydatne będzie śledzenie wzroku. Ale z perspektywy dewelopera i twórcy treści, dane, które tworzy użytkownik, to kopalnia złota możliwości, zarówno w zakresie optymalizacji doświadczeń, jak i tworzenia metryk użytkowania."

Czego oczekujesz od wirtualnej rzeczywistości w 2020 roku?

"Pójdę trochę dalej i powiem, że spodziewam się zobaczyć stosunkowo organiczny wzrost VR w 2020 roku po stronie konsumentów, ale duża aktywność będzie miała miejsce w sektorze przedsiębiorstw. Treści konsumenckie są nadal ograniczone do entuzjastów, ale nabierają rozpędu. Wprowadzenie "bezprzewodowych" systemów, takich jak Oculus Quest, sprawi, że staną się one bardziej dostępne dla wielu osób. Teraz minie trochę czasu, zanim oferta treści będzie mogła nadrobić zaległości i dotrzeć do właściwych odbiorców" - powiedział Wren.

Powiedz nam więcej o tym, jak ewoluuje wirtualna rzeczywistość?

"W przyszłości będzie dużo rozrywki opartej na lokalizacji dla konsumentów i rozrywki". Wren wyjaśnia: "Wielu z tych, którzy zapoznają się z wirtualną rzeczywistością w pracy, będzie chciało mieć VR w swoich domach, ale to wymaga czasu.

W wirtualnej i przemysłowej infrastrukturze VR spodziewam się znaczącego wzrostu w zakresie szkoleń i edukacji. VR obejmie takie branże jak medycyna, ratownictwo, produkcja, handel detaliczny itp.

Ponadto, będziemy mogli zaobserwować rosnące przypadki użycia w branżach, które już przyjęły VR, takich jak architektura, inżynieria, budownictwo i nieruchomości."

5G otworzy nowe możliwości

Jakie kwestie ma Pan nadzieję poruszyć w 2020 roku?

Rozmawialiśmy z Sarah Hill, CEO Story Teller w StoryUP XR's Healium, który powiedział: "VR i AR dla opieki zdrowotnej zacznie ewoluować w 2020 roku, gdy VR pharma i przemysł AR będą w stanie wykorzystać swoją moc do terapii niemedycznych. Zobaczymy również, że 5G i obliczenia peryferyjne będą w stanie tworzyć bardziej trwałe, wirtualne obiekty dla dużej liczby użytkowników."

Jakiego rodzaju innowacji oczekują Państwo w 2020 roku?

"Nie możemy się doczekać włączenia większej liczby czujników do zbierania danych z urządzeń noszonych w VR i AR. Dzięki temu użytkownik może nie tylko biernie obserwować doświadczenie, ale także kontrolować je za pomocą danych, które pochodzą z inteligentnego zegarka. Moja firma oczekuje również posiadania gogli, które będą jak najbardziej zorientowane na użytkownika i pozwolą na płynne przełączanie się pomiędzy rzeczywistością wirtualną i rozszerzoną."

Oczekiwania wobec nowych wydań gier

Jak zmieni się wirtualna rzeczywistość w 2020 roku?

Według Davida Heaney'a, pisarza na Upload VR & Software Developer, możemy spodziewać się stagnacji w AR i VR: "Hate to disappoint, but 2019 was the year of the hardware cycle, so 2020 will likely not be rich in incredible software improvements and game releases. Sprzęt następnej generacji spodziewany jest gdzieś w 2022 roku."

Przyszłość VR w edukacji

Czego oczekujesz od wirtualnej rzeczywistości w 2020 roku?

Rozmawialiśmy z Williamem Griggsem, założycielem VirtualRealityRental.co, który powiedział: "Technologia VR szybko znalazła swoje miejsce w szkołach i myślę, że jej zastosowanie będzie rosło w nadchodzącym roku szkolnym. Nauka i doświadczenia w klasie mogłyby się diametralnie zmienić, uczniowie mogliby uczyć się o historii starożytnego Rzymu lub anatomii człowieka przy użyciu VR. Ten nowy sposób patrzenia na proces edukacji jest interesujący, a my sami możemy stworzyć warunki dla takich programów.

VR w edukacji może również pomóc poza szkołą i mam nadzieję, że uniwersytety mogą wykorzystać tę technologię, aby pomóc w rekrutacji przyszłych studentów. VR to świetne narzędzie do wirtualnego zwiedzania kampusów, a to ekscytujące zajęcie, które pokazuje perspektywę oraz to, jak innowacyjne i przyszłościowe są wasze instytucje."

Popyt i podaż zaczynają się wyrównywać

Jak będzie rozwijać się branża wirtualnej rzeczywistości w 2020 roku?

Według Rosario Casas, CEO i współzałożyciela VR AMERICAS, "Widzę, że nasza branża rozwija się pod względem struktury i zaczyna spełniać standardy. Na przykład, sprzęt Oculus Quest miał niesamowite postępy (w 2019 roku), a teraz technologia wearable dąży do tego, aby stać się prawdziwie wearable urządzenia zintegrowane z naszym codziennym życiem - jak Bose AR i North by Focals. Świetni konsultanci pomagają również korporacjom zrozumieć, w jaki sposób mogą wykorzystać VR i jaka przyszłość czeka tę technologię.

Wreszcie, co nie mniej ważne, rynek konsumencki już rozumie, jak można wykorzystać wirtualną rzeczywistość i widzi rzeczywiste produkty, które można zastosować. Z mojej perspektywy, podaż i popyt zaczynają się wyrównywać, co daje nam więcej miejsca na rozwój, a ja jestem entuzjastycznie nastawiony do teraźniejszości i przyszłości branży wirtualnej rzeczywistości!"

Wyzwanie na odległość teraz

zobacz nową ofertę w media-expert Kupuj tanio

Co macie nadzieję rozwiązać do 2020 roku?

Rozmawialiśmy z Nava Berg, specjalistą ds. komunikacji VR/XR, który powiedział: "Ludzie będą odrywać się od swoich telefonów i chwytać za zestaw słuchawkowy, aby naprawdę być obecnym i poznawać ludzi z całego świata z zacisza własnego domu".

Jak zmieni się wirtualna rzeczywistość w 2020 roku?

"Do początku tego roku, VR był znany głównie z gier i rozwoju, ale dzięki bezprzewodowym zestawom słuchawkowym VR, przyszłość "przeciwstawiania się odległości", jak mówi Oculus, jest wreszcie tutaj. Coraz więcej osób będzie konsumować treści poprzez przeniesienie się do nich, w przeciwieństwie do czatu wideo 2D czy kanału informacyjnego 2D.

Jeśli chodzi o Social VR, ludzie zaczynają się spotykać i pracować w VR w celach biznesowych dzięki aplikacjom Oculus Quest, takim jak RecRoom, Oculus Venues, Bigscreen VR, Rummi VR i Altspace. Po stronie zabawy Social VR, aplikacja Facebooka, wstępnie znana jako Facebook Spaces, pozwoli użytkownikom Facebooka zanurzyć się w mediach społecznościowych i nadal pozostać w ruchu."