Czego możemy się spodziewać po VR w 2020 roku - opinie ekspertów

Na całym świecie wirtualna rzeczywistość szybko się rozwija, a rok 2019 stał się rokiem postępu, nowych wydań i innowacji.

Na początku tego roku na rynku pojawił się Oculus Quest od Facebooka, który wzbudził jeszcze większe zainteresowanie użytkowników wirtualną rzeczywistością. Wraz z ulepszaniem sprzętu, treści i mobilności, coraz więcej osób zaczyna interesować się rozwojem VR.

Zwiększone zainteresowanie ze strony zwykłych użytkowników prowadzi do tego, że technologią VR interesują się również przedsiębiorstwa. W związku z tym postaramy się spojrzeć w przyszłość i zastanowić się, jak wirtualna rzeczywistość będzie się rozwijać w 2020 roku.

Siedmiu ekspertów VR podzieliło się swoimi przemyśleniami i oto, co o tym sądzą.

FACEBOOK UDOSTĘPNIA TECHNOLOGIĘ VR

Czego oczekujesz od VR w 2020 roku?

Według Michaela Bolanda, założyciela i głównego analityka ARtillery Intelligence: "Pojawienie się samodzielnych urządzeń VR, takich jak Oculus Quest - zarządzone dzięki inwestycjom Facebooka w technologię i stworzeniu konkurencji cenowej - sprawi, że wysokiej klasy wirtualna rzeczywistość stanie się dostępna dla szerszej publiczności. Takie podejście stworzy warunki niezbędne do poprawy jakości VR dla konsumentów i ogólnie będzie korzystne dla branży w 2020 roku.

ZŁOTA ŻYŁA MOŻLIWOŚCI

Jakich rodzajów innowacji oczekujesz w 2020 roku?

Jak mówi współwłaściciel i dyrektor ds. technologii w firmie BUNDLAR, Matthew Wren: "Zautomatyzowane łącze jest wielkim atutem i oczekuję, że pomoże nam poprawić jakość obrazu i zmniejszyć ilość odpadów. Wierzę również, że innowacje wprowadzą wrażenia dotykowe na nowy poziom.

Ze strony użytkownika nie jestem pewien, jak korzystny będzie ruch oczu. Jednak z punktu widzenia dewelopera i twórcy treści, dane tworzone przez użytkownika są kopalnią złota możliwości, zarówno w zakresie optymalizacji doświadczeń, jak i tworzenia metryk użytkowania.

Czego oczekujesz od wirtualnej rzeczywistości w 2020 roku?

"Pójdę o krok dalej i powiem, że spodziewam się stosunkowo organicznego wzrostu VR w 2020 roku po stronie konsumentów, ale wielka aktywność będzie miała miejsce w sektorze przedsiębiorstw. Treści lifestylowe są nadal bardzo ograniczone dla konsumentów, ale nabierają rozpędu. Wprowadzenie systemów "drop-free", takich jak Oculus Quest, sprawi, że będą one bardziej dostępne dla wielu osób. Teraz minie trochę czasu, zanim oferta treści będzie mogła się przyjąć i dotrzeć do zamierzonych odbiorców" - powiedział Wren.

Czy możesz powiedzieć nam więcej o tym, jak rozwija się wirtualna rzeczywistość?

"W przyszłości będzie dużo rozvazhivaniye, który koncentruje się na identyfikacji lokalizacji rozvazhivaniye, który będzie używany dla konsumentów i rozvazhivaniye". Wren wyjaśnił: "Wielu z tych, którzy doświadczają wirtualnej rzeczywistości w pracy, będzie chciało mieć VR w swoich domach, ale to wymaga czasu.

W dziedzinie wirtualnej i przemysłowej infrastruktury VR, spodziewam się znacznego wzrostu w dziedzinie edukacji i szkoleń. VR będzie wspierać takie branże jak medycyna, ratownictwo, produkcja i handel detaliczny, między innymi.

Ponadto będziemy mogli zaobserwować rosnące możliwości zastosowania w branżach, które już przyjęły VR, takich jak architektura, inżynieria, budownictwo i nieruchomości".

5G OTWIERA NOWE MOŻLIWOŚCI

Jakie problemy spodziewa się Pan rozwiązać w 2020 roku?

Rozmawialiśmy z Sarah Hill, CEO Story Teller w Healium na StoryUP XR, który stwierdził: "VR i AR dla opieki zdrowotnej zacznie ewoluować w 2020 roku, ponieważ VR pharma i przemysł AR będą w stanie wykorzystać swoje mięśnie do nieleczniczych metod leczenia. Zobaczymy również, że 5G i obliczenia peryferyjne będą w stanie stworzyć bardziej trwałe środowiska wirtualne dla dużej liczby użytkowników.

Jakie rodzaje innowacji przewidujesz w 2020 roku?

"Z niecierpliwością czekamy na możliwość włączenia większej liczby czujników do zbierania danych od osób, które noszą urządzenia VR i AR. Pozwala to właścicielom nie tylko biernie obserwować doświadczenie, ale także sterować nim za pomocą swoich danych, które pochodzą ze smartfona. Moja firma oczekuje również rozwiązania okularowego, które w pełni koncentruje się na komforcie użytkownika i płynnie wypełnia lukę pomiędzy rzeczywistością wirtualną i uzupełniającą.

OCZEKIWANIA ZWIĄZANE Z PREMIERĄ NOWYCH GIER

Jak zmieni się wirtualna rzeczywistość w 2020 roku?

Według Devida Hiniego, pisarza na Upload VR & Software Developer, możemy spodziewać się stagnacji w dziedzinie AR i VR: "Nienawidzę rozczarowywać, ale rok 2019 był rokiem cyklu sprzętowego, więc 2020, najprawdopodobniej, nie będzie obfitował w drastyczną poprawę w zakresie wsparcia programowego i wydawania gier. Następna generacja sprzętu jest spodziewana około 2022 roku.

PRZYSZŁOŚĆ VR W EDUKACJI

Czego oczekujesz od wirtualnej rzeczywistości w 2020 roku?

Rozmawialiśmy z Williamem Griggsem, założycielem VirtualRealityRental.co, który powiedział: "Technologia VR szybko znalazła swoje miejsce w szkołach i myślę, że jej zastosowanie w nadchodzącym roku szkolnym będzie rosło. Nauka i doświadczenia zdobyte w klasie mogą się diametralnie zmienić; studenci będą mogli uczyć się o historii starożytnego Rzymu i anatomii człowieka z pomocą VR. To nowe spojrzenie na proces edukacji jest interesujące i sami możemy stworzyć warunki dla takich programów.

VR w edukacji może również pomóc poza szkołą i mam nadzieję, że uniwersytety będą w stanie wykorzystać tę technologię, aby pomóc w rekrutacji przyszłych studentów. VR to doskonałe narzędzie do wirtualnego zwiedzania miejsc, w których przebywają studenci, a także ekscytujące zajęcie, które pokazuje przyszłość oraz to, jak innowacyjne i otwarte na zewnątrz są Państwa instytucje edukacyjne.

POPYT I PODAŻ WYRÓWNUJĄ SIĘ.

Jak będzie rozwijać się branża wirtualnej rzeczywistości w 2020 roku?

Według słów Rosario Casas, dyrektora generalnego i współzałożyciela VR AMERICAS: "Widzę, że nasza branża rozwija się pod względem struktury i zaczyna spełniać standardy. Na przykład sprzęt Oculus Quest poczynił kilka wielkich postępów (w 2019 roku), a teraz technologie urządzeń wearable dążą do tego, aby stać się urządzeniami wearable zintegrowanymi z naszym codziennym życiem - takimi jak Bose AR i North by Focals. Wybitni konsultanci pomagają również korporacjom zrozumieć, w jaki sposób mogą wykorzystać VR i jaka przyszłość czeka tę technologię.

Wreszcie, co nie mniej ważne, rynek komercyjny już rozumie, jak korzystać z wirtualnej rzeczywistości, i istnieją rzeczywiste produkty, które można wykorzystać. Z mojego punktu widzenia, popularność i propozycja zaczynają się wyrównywać, co daje nam więcej możliwości rozwoju, a ja jestem entuzjastycznie nastawiony do tego roku i przyszłości branży wirtualnej rzeczywistości!"

RZUĆ TO SŁOWO TERAZ

Co zamierzacie osiągnąć do 2020 roku?

Rozmawialiśmy z Nava Berg, specjalistą ds. komunikacji VR/XR, który powiedział: "Ludzie będą odrywać się od telefonu i chwytać za zestaw słuchawkowy, aby być naprawdę obecnym i poznawać ludzi z całego świata bez wychodzenia z domu".

Jak zmieni się wirtualna rzeczywistość w 2020 roku?

"Do początku tego roku VR był znany głównie w sferze gier i rozwoju, ale dzięki zestawom słuchawkowym VR przyszłość, która "rzuca wibrację dystansu", jak mówi Oculus, w końcu nadeszła. Coraz więcej osób będzie konsumować treści poprzez przeniesienie się do nich, w przeciwieństwie do czatu wideo 2D czy strony informacyjnej 2D.

Jeśli chodzi o Social VR, ludzie zaczynają się spotykać i pracować w VR dla biznesu dzięki programom Oculus Quest, takim jak RecRoom, Oculus Venues, Bigscreen VR, Rummi VR i Altspace. Jeśli chodzi o stronę zabawy Social VR, dodatek Facebooka, znany wcześniej jako Facebook Spaces, pozwoli użytkownikom Facebooka utknąć w mediach społecznościowych i pozostać w ruchu w tym samym czasie.