Sony ujawniło, jak będzie wyglądał gamepad PlayStation 5

Sony PlayStation ujawniło gamepad dla nowej generacji PS5 - DualSense. To największa aktualizacja designu kontrolerów Sony od około 20 lat.

Gamepad otrzymał wiele wewnętrznych zmian - wcześniej wspomniane dotykowe sprzężenie zwrotne oraz nowe "adaptacyjne wyzwalacze", które mogą regulować opir. Pojawił się także wbudowany mikrofon, pierwszy w gamingowych padach Sony, oraz (długo oczekiwany) port USB-C.

Nowy, dwuobwodowy układ przypomina stylem PlayStation VR, a przeprojektowanie, z bardziej zaokrąglonymi kształtami przycisków i pokręteł, wygląda bardzo futurystycznie. Możemy założyć, że konsola PS5 będzie miała podobny wygląd zewnętrzny.

OPERACJE TECHNOLOGICZNE DUALSENSE

Obrotowa komunikacja dotykowa jest głównym osiągnięciem twórców, zastępuje ona funkcję wibracji poprzednich kontrolerów, zapewnia różne poziomy wsparcia ramion gracza. Na przykład, w grze wyścigowej może mieć pełną kontrolę nad przebiegiem trasy i poza nią.

Przyciski spustowe posiadają również adaptacyjne sprzężenie zwrotne, dzięki czemu gracze mogą wyczuć napięcie, na przykład podczas strzelania z łuku.

Centralny touchpad DualShocka 4 został zachowany. Panel świetlny został przez deweloperów bardziej zauważony, wcześniej znajdował się po stronie twarzy, a teraz będzie umieszczony po bokach panelu dotykowego i wizualnie poszerzy przestrzeń interakcji.

Dodano również mikrofon, aby gracze mogli rozmawiać z przyjaciółmi bez konieczności podłączania zestawu słuchawkowego. Gamepad będzie łączył się z konsolą i ładował poprzez standard USB-C.

"Naszym celem w przypadku DualSense jest zapewnienie graczom uczucia przeniesienia się do świata gry od razu po otwarciu pudełka" - powiedział Hideaki Nishino. "Chcemy, aby gracze czuli, że kontroler jest przedłużeniem ich mocy. Chcieliśmy, aby kontroler sprawiał wrażenie jak najbardziej naturalnego, a gracze zapominali, że mają coś w rękach!"

Przycisk "Share", który pozwalał posiadaczom PlayStation 4 na szybkie udostępnianie zrzutów ekranu i filmów z ich gier, został zachowany, ale teraz nazywa się "Create".

"Ponownie oferujemy graczom nowe sposoby na tworzenie epickiej zawartości gry, którą można podzielić się ze światem, lub po prostu dla zabawy" - napisał Nishino. "Będziemy mieli więcej szczegółów na temat tej funkcji, gdy zbliżymy się do premiery".

Podczas prezentacji nie obyło się bez memów, zwolennicy Twittera nie mogli nie zauważyć, że już sam design DualSense bardzo przypomina Xboxa.

Cena gamepada nie jest jeszcze znana, ale zostanie ogłoszona na krótko przed premierą PlayStation 5. W połowie listopada Sony zorganizowało małą prezentację, a my zebraliśmy wszystkie szczegóły dotyczące premiery PlayStation 5.