Google+ Witajcie w „Equinox”! | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Witajcie w „Equinox”!

W ciemną noc dalekiej przyszłości, roztrzaskane szczątki Ziemi pędzą poprzez zimną pustkę kosmosu. Cienie przeszłości dawno przeminęły, a ciemne chmury na horyzoncie wydają się być dziełem człowieka. Po Wielkiej Wojnie, w wyniku której zniszczono Ziemię, ludzkość nie zaznała spokoju, rozrzucona po kosmosie, straciła swój dom.

Układ Słoneczny stał się ostatnią, bezpieczną kryjówką dla Wędrowców, buntowników wobec despotycznej władzy Konsorcjum – rządu, który uważają za opresyjny i do głębi skorumpowany. Głos galaktycznego podziemia mówi, że prawdziwą wolność można znaleźć tylko pośród gwiazd. Dla nich, Wielka Wojna nigdy się nie skończyła. Ona dopiero się rozpoczyna.

„Equinox” jest grą fabularną osadzoną w mrocznej przyszłości wyniszczonego wojną Ósmego Świata. Gra jest w końcowej fazie produkcji i ukaże się w 2009 roku. Ten artykuł ma na celu osłodzić czas oczekiwania i dać pogląd na to, co gra ma Tobie do zaoferowania!

Czym jest „Equinox”?

Czas na konkrety. Czego możesz oczekiwać po tej grze? W skrócie: „Equinox” jest grą w konwencji fantasy przyszłości i space opery. Jeśli oglądając „Gwiezdne wojny” opadła Ci szczęka, jeśli podobało Ci się „Serenity” czy „Lodowi piraci”, to ta gra jest dla Ciebie! Postacie w tej grze nie są przeciętne, wędrowcy władają mistycznymi mocami i technoartefaktami, bohaterowie rodem z hollywoodzkich produkcji tworzą niezwykłe opowieści rozgrywające się w świecie dalekiej przyszłości.

Tło fabularne „Equinox” skupia się na wyniszczonym wojną i wyzutym z prawa Układzie Słonecznym oraz roztrzaskanych szczątkach Ziemi, znanych jako Pas Ziemski. Postacie są niespokojnymi wygnańcami i wyrzutkami żyjącymi na krawędzi galaktycznego społeczeństwa. Wykorzystują własne okręty, (które często są wielkimi statkami z załogą składającą się z dziesiątek lub nawet setek ludzi; którzy żyją na nich i dzięki nim) jako podstawę swych przygód w dawnych strefach walki, a nawet na niezbadanych terytoriach poza Granicą.

ex_gateway

Podstawowy podręcznik umożliwi zostanie buntownikami i piratami, pozwalając snuć opowieści o kosmicznych bitwach i walkach z siłami zła, oraz próbie przetrwania na krawędzi wszechświata. Dla Ciebie i Twoich przyjaciół „Equinox” z pewnością będzie niesamowitym przeżyciem.

Pomimo naszego początkowego skupienia się na motywie kosmicznych piratów, ogromny świat „Equinox” łączy szeroki zakres klasycznego modelu Science Fiction, włączając do niego fantastyczne oraz mistyczne założenia, dostarczając im przy tym racjonalnego uzasadnienia. W „Equinox” wykorzystano wiele znanych w science fiction pomysłów, zaczerpniętych z tak popularnych filmów i seriali jak np. „Ucieczka w kosmos”, „Firefly”, „Serenity”, „Obcy”, „Babilon 5”, „Star Trek: Stacja Kosmiczna”, „Battlestar Galactica”, „Gwiezdne Wojny”, „Diuna”, „Pitch Black”, „Kroniki Riddicka”, „Titan – Nowa Ziemia” oraz wiele innych. Podczas gdy wprowadzenie mistycznych sił nadaje światu fantastyczny charakter, to reguły ich funkcjonowania podporządkowane są pewnym standardom i naukowemu uzasadnieniu, w sposób charakterystyczny dla innych gier wydawnictwa FASA. Wszystko to tworzy wyjątkowe połączenie, czyniące świat „Equinox” żywym i namacalnym, w odróżnieniu od tych, które spotkać można w wielu innych grach.

Historia świata „Equinox” w skrócie

W ciemną noc dalekiej przyszłości, roztrzaskane szczątki Ziemi pędzą poprzez zimną pustkę kosmosu. Cienie przeszłości dawno przeminęły, a ciemne chmury na horyzoncie wydają się być dziełem człowieka. Po Wielkiej Wojnie w wyniku, której zniszczono Ziemię, ludzkość nie zaznała spokoju, rozrzucona po kosmosie, straciła swój dom.

Wszechświat znacznie różni się od tego, który ujrzeli pierwsi pionierzy, gdy dotarli do gwiazd. Przed tysiącleciami, w złotych wiekach starożytnej Ziemi, ludzkość zdołała opanować mistyczne cykle, które sprowadziły magię do ich rodzimego świata i kolonii. Ludzkość prześcigała się w rozwijaniu mistycznych mocy, technologii, a w końcu nawet połączenia obu.

Ostatecznie okazało się, że ludzkość przechytrzyła swych wrogów, ale ich osiągnięcia nie pozostały niezauważone. Miliardy zginęły, kiedy demoniczne stworzenia z przestworzy, łaknące ludzkich dusz, zaatakowały, siejąc śmierć i zniszczenie na znanych planetach, obracając każdą z nich w żywe piekło, przy pomocy przytłaczających sił swych demonicznych armii.

ex_demonspawn

Niespodziewany atak nie dał Ziemi i jej koloniom żadnych szans. Ludzkość rozpierzchła się po przestrzeni kosmicznej, układ Słoneczny został całkowicie utracony, pozostawiając swe kolonie odizolowane i osamotnione. Mistycy nie przetrwali tej próby, ludzkość była świadkiem jak zawodzą ich najwspanialsze osiągnięcia, a ich międzygwiezdna domena obraca się w pył. Ich nowe domy na okrętach i stacjach kosmicznych, były jedynymi bezpiecznymi miejscami, wolnymi od mistycznego zagrożenia.

Gdy demony i ich poplecznicy Shanrazi w końcu opanowali przestrzeń i sięgnęli gwiazd, ludzkie Konsorcjum przeprowadziło skoordynowany kontratak, całkowicie nieoczekiwany dla demonów i ich sług. W tej rozstrzygającej bitwie o kolebkę ludzkości wyzwolono niewiarygodne siły, które nieopatrznie uniemożliwiły gatunkowi ludzkiemu powrót na Ziemię. Wielka Wojna była skończona, ludzkość wygrała, ale Ziemia została roztrzaskana na kawałki, kawałki rozciągnięte wzdłuż jej dawnej orbity.

Teraz, ledwie sto lat później i dwadzieścia lat po bratobójczej wojnie domowej, ludzkość ponownie uwierzyła, że może kształtować swoje przeznaczenie. Napięcia o spuściznę po demonach obróciły układ Słoneczny w wyzutą z praw ziemię niczyją. Stacje Bram, olbrzymie, przypominające pierścień konstrukcje, przez które przedostają się niedobitkowie z Ziemi, działają jako osłona i portal pomiędzy pozostałymi światami Konsorcjum, tworząc naturalny i bezstronny węzeł.

Reszta układu Słonecznego stała się gniazdem wyrzutków i nikczemników, przyciągając wszystkich tych, których nie chciano w innych częściach galaktyki. Stała się także ostatnią, bezpieczną kryjówką dla Wędrowców, buntujących się przeciw despotycznej władzy Konsorcjum – rządu, który uważają za opresyjny i do głębi skorumpowany. Głos galaktycznego podziemia mówi, że prawdziwą wolność można znaleźć tylko pośród gwiazd.

Dla nich, Wielka Wojna nigdy się nie skończyła. Ona dopiero się rozpoczyna.

Mechanika „Equinox”

Ostatnie akapity dały Ci ogólny pogląd na tło fabularne i przeszłość świata gry „Equinox”. Ale co z regułami? Mechanika w „Equinox” została uszczuplona i usprawniona dla dynamiczniejszej gry!

Pewne cechy świata gry zostały powiązane ściśle z systemem. Na przykład, siła mistycznych mocy i stopień ich spaczenia wpływa na umiejętności postaci w bardzo konkretny, aczkolwiek elastyczny sposób. Zaklęcia w tym futurystycznym systemie stylizowane są na bardzo zaawansowane, dają się jednak łatwo przystosowywać, zależnie od potrzeb.

ex_pocket_portal

Oddziaływania społeczne mogą być uznane jako forma walki społecznej, razem z obrażeniami i regułami walki. Walka w przestrzeni, najważniejsza dla większości futurystycznych systemów, jest łatwa do przeprowadzenia, podobna do walki wręcz, ale różniąca się pod kilkoma względami. Od mrożących krew w żyłach pojedynków powietrznych, po błyskawiczne ataki na okręty flagowe, system rozwiąże te konflikty łatwo i bez problemu, rozróżniając tylko skalę przy użyciu jedynie kilku modyfikatorów.

„The Long Shadows of Earth”

Poza podręcznikiem głównym, „Long Shadows of Earth” będzie pierwszym produktem wychodzącym w nowej linii świata gry „Equinox”. Będzie mógł służyć zarówno jako wprowadzenie do „Equinox”, jak i pełnoprawna przygoda, zawierająca zestaw gotowych do gry, przykładowych postaci. Rozszerzenia sieciowe pomogą wzbogacić system o nowe cechy, oraz pozwolą Tobie i Twoim przyjaciołom przystosować ten system do własnych upodobań.

Sama przygoda umieszcza postacie w rozpaczliwej i pozornie beznadziejnej sytuacji, na pokładzie okrętu więziennego zdążającego do obozu ciężkich robót w Pasie Asteroidów. W trakcie rozwoju opowieści, pojawiają się retrospekcje dające szczegółowy wgląd w to jak postacie wplątały się w tą sytuację, i jak mogą się z niej wyplątać. Dopóki jest nadzieja w niezwykłych i tajemniczych wydarzeniach na pokładzie, postacie muszą się zmierzyć z przeciwnikiem prowadzącym przeciw nim osobistą wendettę oraz z przerażającymi stworzeniami z przeszłości Ziemi. Czy zdołają uciec, czy mają szansę na nowe życie, wyruszając do układu Słonecznego jako niezależni agenci?

ex_netherblades

Przygoda „The Long Shadows of Earth” łączy różne sytuacje i style w spójną i porywającą opowieść. Jest idealnym wprowadzeniem, by zaangażować się w świat „Equinox”, i krok po kroku rozbudowywać opis świata. Początkowo, polegając na swym sprycie, pozbawione mistycznych mocy oraz wyposażenia, postacie, z pomocą różnych i nieoczekiwanych sojuszników, będą musiały znaleźć sposób na pokonanie swych mocno uzbrojonych przeciwników, by w końcu odwrócić los i wyjść z tej próby zwycięsko, ciesząc się z jej wyniku.

Redakcja tekstu:


Wojciech „Sethariel” Żółtański

Tłumaczenie:


Adrian „Shohei” Rogala

Autor:


Wojciech "Sethariel" Żółtański (2063 Posts)

Kieruje działaniami całej strony Gry-Fabularne.pl, odpowiada za jej kształt i zawartość. Mistrz gry, niespełniony nauczyciel i tłumacz, handlowiec, mąż, ojciec. Gry fabularne nie przestają go fascynować, nawet "Earthdawn: Przebudzenie Ziemi" – system od którego zaczynał i na którym zjadł zęby, łącznie z administrowaniem przez wiele lat strony fanowskiej i forum.



Dowiedz się więcej:


Equinox

Gra fabularna future fantasy, pełna akcji, intrygi i mistycznych mocy, osadzona w mrocznej, wyniszczonej wojną przyszłości. Świat gry, według pierwotnych założeń, to kolejne wcielenie świata znanego z gier Earthdawn oraz Shadowrun.

Redbrick

to wydawnictwo powstałe w 2003 roku, zarządzane przez Jamesa Suttona. Z początku wydawnictwo skupiało się na rozwijaniu linii wydawniczej Earthdawn (edycja Classic i Third Edition), z czasem poszerzyło licencje o takie gry jak Fading Suns, Blue Planet czy Demonworld.

Vagrant Workshop

Niemieckie wydawnictwo założone przez Carstena Damma oraz Kathy Schad, wydawca między innymi settingu "Equinox", anglojęzycznych edycji gier "Itras By", "Valley of Eternity", "Barbaren!" oraz gry fabularnej "Earthdawn: The Age of Legend".