Google+ Siedzicie w karczmie #16: Halloween | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Siedzicie w karczmie #16: Halloween

Zapraszamy na szesnasty odcinek podkastu o RPG i kulturze „Siedzicie w karczmie”!

Po wstydliwej nieobecności, Siedzicie w karczmie wraca do Waszych słuchawek i głośników! Podkast o RPG i kulturze, trwający zwykle około 40 minut, tym razem – powiedzmy, że w ramach przeprosin – jest nieco dłuższy. To prawie dwa odcinki za jednych zamachem! Co w środku?

Odcinek został pomyślany jako halloweenowy, i chociaż przełom października i listopada już dawno za nami, to jednak poruszane tematy są jak najbardziej aktualne. Ekipa mówi bowiem o straszeniu na sesji, grach fabularnych utrzymanych w mrocznym lub strasznym klimacie, a także o wszelkiego rodzaju pokrewnych dziedzinach. Jest literatura (zwłaszcza H. P. Lovecraft i tzw. Mity Cthulhu), jest LARP, niezależne (zależne też) gry komputerowe i kilka innych pomniejszych wątków.

Podkast wydawany jest przez serwis Gry-fabularne.pl, a nowe odcinki pojawiają się w poniedziałek o 19:00.

W tym odcinku udział wzięli Bartek Zioło, Tomek Filip, Bartłomiej Gajdzis i Mateusz Nowak. Oprawę dźwiękową dla podkastu stworzyli Konrad Belina-Brzozowski i Liz Katrin.

Podkast można pobrać w formacie MP3 @ 192 kbps bezpośrednio z naszego serwera: Siedzicie w karczmie #16 – Halloween.

Nagranie jest również dostępne online w serwisie MixCloud.

Autor:


Mateusz "Darcane" Nowak (0 Posts)

Student prawa i komunikacji. Mistrz gry od 2003 roku, wychowawca i kierownik na obozach RPG, prelegent na konwentach, recenzent w Rebel Times, publicysta Spotkań Losowych, autor podkastu Siedzicie w karczmie. Miłośnik gór, gotowania i Lovecrafta. Zwolennik prowadzenia w piaskownicy (sandbox RPG).



Dowiedz się więcej:


De Profundis

Deadlands

Setting na mechanice Savage Worlds, łączący elementy konwencji westernu oraz horroru.

InSpectres

World of Darkness

Nazwa nadana uniwersum gier utrzymanych w klimatach nadnaturalnego horroru wydawanych przez White Wolf, a obecnie Onyx Path Publishing. Gracze wcielają się w śmiertelników odkrywających mroczne sekrety świata lub nadnaturalne istoty jak wampiry czy wilkołaki. Obecnie prowadzone są dwie linie: klasyczny Świat Mroku i nowy Świat Mroku. W Polsce nakładem wydawnictwa ISA wydawane były gry z linii klasycznego Świata Mroku.

Zew Cthulhu

Gra fabularna w konwencji grozy, wydana po raz pierwszy w 1981 roku przez wydawnictwo Chaosium. Gracze wcielają się w badaczy tajemnic związanych ze stworzoną przez H. P. Lovecrafta i jego następców mitologią Cthulhu. Gra korzysta z mechaniki Basic Roleplaying, opartej na rzutach procentowych. Najnowsza polska edycja podręcznika została wydana przez wydawnictwo Galmadrin w 2011 roku.