Google+ Siedzicie w karczmie #14: ZombiakPotrafi | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Siedzicie w karczmie #14: ZombiakPotrafi

Zapraszamy na czternasty odcinek podkastu o RPG i kulturze „Siedzicie w karczmie”!

W kolejnej odsłonie drugiego sezonu wrocławska ekipa erpegowców zajmuje się przede wszystkim nowymi, wydawanymi w Polsce grami fabularnymi. Zarówno tymi tylko zapowiedzianymi („Earthdawn”, „Dark Heresy 2”), tymi na które były zbiórki w serwisach finansowania społecznościowego („Szare Szeregi”, „Dwory Końca Świata”), jak i tymi, które już się ukazały („Diadem”). Ekipa zastanawia się też, w czym tkwi siła crowdfundingu i jakimi mechanizmami rządzą się zbiórki.

W drugiej części nagrania usłyszycie z kolei o zombie. Część z ekipy uwielbia te klimaty, ale wśród autorów podkastu znaleźli się także sceptycy. Rozmawiają o apokalipsie zombie zwłaszcza w kontekście „The Walking Dead”, nie zabrakło jednak nawiązań do gier fabularnych i innych sfer kultury.

Podkast wydawany jest przez serwis Gry-fabularne.pl, a nowe odcinki pojawiają się w każdy poniedziałek o 19:00.

W tym odcinku udział wzięli Mateusz Nowak, Bartek Zioło, Tomek Filip oraz Bolesław Charkiewicz. Oprawę dźwiękową dla podkastu stworzyli Konrad Belina-Brzozowski i Liz Katrin.

Podkast można pobrać w formacie MP3 @ 192 kbps bezpośrednio z naszego serwera: Siedzicie w karczmie #14 – ZombiakPotrafi.

Nagranie jest również dostępne online w serwisie MixCloud, a w najbliższym czasie także za pośrednictwem serwisu Youtube.

Autor:


Mateusz "Darcane" Nowak (0 Posts)

Student prawa i komunikacji. Mistrz gry od 2003 roku, wychowawca i kierownik na obozach RPG, prelegent na konwentach, recenzent w Rebel Times, publicysta Spotkań Losowych, autor podkastu Siedzicie w karczmie. Miłośnik gór, gotowania i Lovecrafta. Zwolennik prowadzenia w piaskownicy (sandbox RPG).



Dowiedz się więcej:


Dark Heresy

Gra fabularna osadzona w uniwersum "Warhammera 40 000", w której gracze wcielają się w akolitów służących Inkwizycji, walczących z nieprawością, grzechem i herezją w świecie przyszłości.

Diadem

Gra fabularna osadzona w klasycznych realiach fantasy, z bohaterami, magią i smokami. Gra charakteryzuje sie uproszczonymi zasadami (brak podziału postaci na klasy, profesje czy archetypy; brak poziomów postaci).

Dziedzictwo Imperium

Earthdawn

Gra fabularna w konwencji heroic fantasy, osadzona w świecie pełnym niezwykłych przygód, wszechobecnej magii i przerażających niebezpieczeństw. Oryginalnie wydana w 1993 roku przez wydawnictwo FASA, w 1998 roku doczekała się polskiego tłumaczenia za sprawą wydawnictwa MAG. Gracze wcielają się w adeptów, ponadprzeciętne jednostki, które dzięki możliwości korzystania z magicznej energii, zdolne są do dokonywania wielkich czynów. Mechanika, silnie powiązana ze światem gry, wykorzystuje System Stopni, w którym danemu stopniowi testowanej cechy/zdolności/umiejętności przyporządkowany jest odpowiedni zestaw kości (w skład których wchodzą kości od k4 do k20).

Grey Ranks

Gra fabularna autorstwa Jasona Morningstara, w której gracze wcielają się w młodych harcerzy walczących w Powstaniu Warszawskim.