Google+ Znamy zwycięzców Game Chef 2017 | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Znamy zwycięzców Game Chef 2017

Zakończył się pierwszy etap tegorocznego, wielojęzycznego konkursu Game Chef na najlepszą grę napisaną w 9 dni. Wyłoniono zwycięzców poszczególnych edycji językowych konkursu, w tym polskiej.

Game Chef ma już 15 lat. Konkurs po raz pierwszy odbył się w 2002 roku i od tamtej pory doprowadził do stworzenia setek grywalnych szkiców nowych, często niekonwencjonalnych tytułów. Od kilku lat konkurs ma charakter międzynarodowy. Równocześnie odbywają się edycje konkursu w różnych językach. W tym roku było ich pięć, w tym polska.

Na wszystkie edycje językowe tegorocznego Game Chefa nadesłano łącznie ponad 170 różnych prototypów gier.

Na polską edycję zgłoszono 6 gier. W finale, do którego głosami uczestników dostały się 2 gry, grupa sędziowska w składzie Aleksandra Sontowska, Katarzyna Matylla oraz Katarzyna Kuczyńska postanowiła tytuł Zwycięzcy Game Chef Edycji Polskiej przyznać grze „ECHO Divers” (link) autorstwa Rafała Sadowskiego.

Zwycięska gra zostanie przetłumaczona na język angielski i w międzynarodowym finale zmierzy się ze zwycięskimi grami pozostałych edycji językowych konkursu. Na koniec, głosami międzynarodowej grupy sędziowskiej, zostanie wyłoniony Mistrz Świata.

W pozostałych edycjach językowych zwyciężyły gry:

  • w anglojęzycznej (76 zgłoszeń); „Once Upon A Full Moon” (link) autorstwa Pedro Ziviani,
  • we włoskiej (35 zgłoszeń); „Oggi, domani, mai” (link) autorstwa Marii i Oscara Biffi,
  • we francuskiej (53 zgłoszenia); „dans les brumes” (link) autorstwa „Khelren”
  • w hiszpańskiej (3 zgłoszenia); „arjé” (link) autorstwa Césara Jara Enciny.

Źródło wieści: informacja prasowa


Dowiedz się więcej:


Game Chef

Prestiżowy, doroczny konkurs na najlepszą grę fabularną napisaną w 9 dni. Konkurs ma już ponad 10-letnią tradycję. Tak jak w polskim odpowiedniku – Nibykonkursie – w określonym czasie należy napisać szkic gry fabularnej zgodnej z tematem przewodnim i wykorzystującej konkretne hasła. W poprzednich edycjach konkursu powstawały pomysły na takie gry jak "Polaris", "The Shab-al-Hiri Roach", "A Penny for My Thoughts" oraz "Durance".