Google+ Top 5 najlepiej sprzedających się gier jesieni 2016 | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Top 5 najlepiej sprzedających się gier jesieni 2016

Portal ICv2 opublikował kolejny kwartalny raport na temat sprzedaży gier hobbystycznych.

Pierwsze miejsce, od premiery nowej edycji dwa lata temu, utrzymuje „Dungeons & Dragons”. Na dwóch kolejnych pozycjach także bez zmian, „Pathfinder” oraz seria gier wydawnictwa Fantasy Flight Games, osadzonych w uniwersum „Gwiezdnych Wojen”.

W porównaniu z wynikami z wiosny 2016 roku, na piątym miejscu, siódma edycja „Call of Cthulhu” (Chaosium) zastąpiła „Dragon Age” (Green Ronin Publishing).

  1. „Dungeons & Dragons” (Wizards of the Coast)
  2. „Pathfinder” (Paizo Publishing)
  3. „Star Wars” (Fantasy Flight Games)
  4. „Shadowrun” (Catalyst Game Labs)
  5. „Call of Cthulu 7th Edition” (Chaosium)

Lista oparta jest na rozmowach z dystrybutorami, sprzedawcami i producentami gier fabularnych, a od poprzedniego zestawienia uwzględnia także sprzedaż gier fabularnych poprzez akcje crowdfundingowe na Kickstarterze.

Portal ICv2 ocenia, że wzrost sprzedaży w całym segmencie branży gier tradycyjnych (gry planszowe, gry karciane, gry bitewne, gry fabularne itd.) w roku 2016 wyniósł około 10 procent.

Źródło wieści: ICv2


Dowiedz się więcej:


Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).

ICv2

Strona internetowa oraz kwartalny magazyn "Internal Correspondence" swoją historią sięgający lat 80. ubiegłego wieku, poświęcony kulturze popularnej, w szczególności branży komiksów, gier, filmów, zabawek i książek.

Pathfinder

Wydana w 2009 roku przez Paizo Publishing gra fabularna w konwencji fantasy, nagrodzona między innymi złotym medalem ENnie Awards. Gra korzysta ze zmodyfikowanej mechaniki d20, znanej z trzeciej edycji gry fabularnej "Dungeons & Dragons". W otwartych betatestach "Pathfindera" wzięło udział ponad 50 tysięcy graczy.

Shadowrun

Gra fabularna w konwencji cyberpunk z elementami fantasy, w której gracze wcielają się w role shadowrunnerów - najemników działających na krawędzi lub poza prawem.

Zew Cthulhu

Gra fabularna w konwencji grozy, wydana po raz pierwszy w 1981 roku przez wydawnictwo Chaosium. Gracze wcielają się w badaczy tajemnic związanych ze stworzoną przez H. P. Lovecrafta i jego następców mitologią Cthulhu. Gra korzysta z mechaniki Basic Roleplaying, opartej na rzutach procentowych. Najnowsza polska edycja podręcznika została wydana przez wydawnictwo Galmadrin w 2011 roku.