Google+ Wyniki konkursu Quentin 2016 | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Wyniki konkursu Quentin 2016

Podczas konwentu Copernicon w Toruniu ogłoszono zwycięzcę osiemnastego konkursu Quentin na najlepszy scenariusz do gry fabularnej.

Na tegoroczną edycję nadesłano 10 prac, z czego połowa zakwalifikowała się do finału. Ze wszystkimi scenariuszami możecie się zapoznać na stronie konkursu:

Najlepszym scenariuszem uznano „Czyste rączki”, autostwa Adriana Skowronia. Wyróżnienia otrzymali Witold Krawczyk za scenariusz „Krwiożercy” oraz Michał Laskowski i Dawid Szymański za scenariusz „Rodzina naszych czasów”.

Gratulujemy!

Źródło wieści: Facebook


Dowiedz się więcej:


copernicon

Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).

Numenera

Osadzona w dalekiej przyszłości gra fabularna łącząca konwencje science fantasy i postapokalipsy. Gracze wcielą się w członków nowej cywilizacji o poziomie technologicznym zbliżonym do średniowiecza. W licznych ruinach będą mogli jednak znaleźć pozostałości po dawnych, bardzo zaawansowanych technologicznie cywilizacjach. Gra została wydana w trzecim kwartale 2013 roku dzięki funduszom zebranym w serwisie Kickstarter.

Quentin

Doroczny, polski konkurs na najlepszy oryginalny i nigdzie dotąd nie publikowany scenariusz do gry fabularnej.

Tunnels & Trolls

Gra fabularna fantasy autorstwa Kena St. Andre, wydana po raz pierwszy w 1975 roku. W zamyśle powstała jako bardziej przyjazny graczom odpowiednik „Dungeons & Dragons”, posiadała bowiem mniej skomplikowane zasady oraz dużo humoru, nie wymagała także trudno dostępnych w tamtym czasie kości (w grze korzysta się z kości sześciościennych), a podręcznik liczył jedynie 40 stron. Polska wersja pierwszej edycji gry została wydana nakładem wydawnictwa Ragana w 2015 roku.

Warhammer

Gra fabularna dark fantasy, w której gracze wcielają się w postaci różnych profesji, przemierzające Stary Świat - krainę zamieszkałą przez ludzi, krasnoludy, elfy, halflingi inne fantastyczne rasy, nękaną bezustannie przez siły Chaosu.

Zew Cthulhu

Gra fabularna w konwencji grozy, wydana po raz pierwszy w 1981 roku przez wydawnictwo Chaosium. Gracze wcielają się w badaczy tajemnic związanych ze stworzoną przez H. P. Lovecrafta i jego następców mitologią Cthulhu. Gra korzysta z mechaniki Basic Roleplaying, opartej na rzutach procentowych. Najnowsza polska edycja podręcznika została wydana przez wydawnictwo Galmadrin w 2011 roku.