Google+ „Starfinder” i inne zapowiedzi Paizo | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

„Starfinder” i inne zapowiedzi Paizo

Podczas konwentu PaizoCon zapowiedziano wydanie nowej gry fabularnej w konwencji science fiction i opartej na zasadach „Pathfindera”, a także potwierdzono terminy premier innych publikacji.

„Starfinder”, choć bazujący na rozwiązaniach mechanicznych oraz rozległym tle fabularnym „Pathfindera”, otworzy całkowicie nową linię wydawniczą. Gra osadzona będzie w układzie słonecznym Golarionu, w liczącej tysiące lat przyszłości, w której bogowie tajemniczo odeszli, a rozumne rasy ewoluowały i sięgnęły gwiazd. Głównym tłem akcji oraz centralnym punktem galaktyki ma być ogromna stacja kosmiczna Absalom Station.

„Starfinder” według zapewnień twórców będzie kompatybilny z dużą częścią wydanych już do „Pathfindera” materiałów, wprowadzi jednak wiele nowych zasad, w tym nowe rasy i klasy postaci, a także rozwiązania mechaniczne związane między innymi z hakowaniem, sztuczną inteligencją czy podróżami międzygwiezdnymi.

Liczącego 500 stron podręcznika głównego można się spodziewać już w 2017 roku na konwencie Gen Con. W ramach nowej linii wydawniczej pojawią się też liczne akcesoria oraz dodatki rozszerzające setting, ponadto ruszy usługa subskrybcyjna Starfinder Adventure Path, w ramach której publikowane będą przygody, kampanie, opisy nowych planet, statków kosmicznych, potworów i kosmitów, oraz nowe opcje mechaniczne dla graczy.

Więcej o „Starfinderze” dowiecie się z wywiadu odpowiedzialnym za projektem Jamesem L. Sutterem, którego udzielił serwisowi EN World.

Poza „Starfinderem” potwierdzono na konwencie inne nadchodzące premiery:

  • „Pathfinder RPG: Villain Codex” (256 stron, listopad 2016) – opisy 20 gangów wraz ze statystykami ich członków oraz poradami dla Mistrzów Gry.
  • „Pathfinder RPG: Encounter Codex” (256 stron, wiosna 2017) – dziesiątki gotowych, ale modyfikowalnych wyzwań dla postaci poziomów 1 do 20.
  • „Pathfinder Adventure Path’s Ironfang Invasion” (luty – lipiec 2017) – klasyczna kampania fantasy, w której bohaterowie będą musieli powstrzymać hobgoblińską armię przed zniszczeniem Nirmathas i Molthune
  • „Curse of the Crimson Throne” (480 stron, wrzesień 2016) – nowe, rozbudowane wydanie kampanii opublikowanej w ramach subskrybcji Adventure Path, z jedną nową misją stworzona przez Jamesa Jacobsa oraz nowymi ilustracjami i zaktualizowanymi zasadami
  • Kieszonkowe edycje podręczników „The Pathfinder RPG: Core Rulebook” i „The Pathfinder RPG: Bestiary” (sierpień 2016)

 

Źródło wieści: informacja prasowa


Dowiedz się więcej:


Gen Con

Jeden z największych konwentów miłośników gier i fantastyki w USA, z frekwencją przekraczającą nawet 40 tysięcy uczestników. Pierwszy Gen Con, poświęcony grom wojennym, odbył się w 1968 roku w Lake Geneva, Wisconsin, a zainicjował go Gary Gygax. Od 2003 roku konwent odbywa się w Indianapolis, a podczas jego trwania odbywają się premiery gier, ceremonie wręczenia nagród ENnie Awards i Indie RPG Awards oraz inne ważne dla branży RPG wydarzenia.

Paizo

Założone w 2002 roku amerykańskie wydawnictwo specjalizujące się w produktach do gier na mechanice d20. Początkowo, do roku 2007 wydawało magazyny "Dungeon" oraz "Dragon" przeznaczone dla fanów "Dungeons & Dragons". Obecnie wydawca gry fabularnej "Pathfinder" oraz jedno z największych wydawnictw na rynku.

Pathfinder

Wydana w 2009 roku przez Paizo Publishing gra fabularna w konwencji fantasy, nagrodzona między innymi złotym medalem ENnie Awards. Gra korzysta ze zmodyfikowanej mechaniki d20, znanej z trzeciej edycji gry fabularnej "Dungeons & Dragons". W otwartych betatestach "Pathfindera" wzięło udział ponad 50 tysięcy graczy.

Starfinder

Gra fabularna, oparta na mechanice "Pathfindera", osadzona w układzie słonecznym Golarionu, w liczącej tysiące lat przyszłości, w której bogowie tajemniczo odeszli, a rozumne rasy ewoluowały i sięgnęły gwiazd. Głównym tłem akcji oraz centralnym punktem galaktyki jest ogromna stacja kosmiczna Absalom Station. Gra jest kompatybilna z dużą częścią wydanych już do „Pathfindera” materiałów, wprowadza jednak wiele nowych zasad, w tym nowe rasy i klasy postaci, a także rozwiązania mechaniczne związane między innymi z hakowaniem, sztuczną inteligencją czy podróżami międzygwiezdnymi.