Google+ Game Chef 2015 – znowu po polsku! | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Game Chef 2015 – znowu po polsku!

W sobotę 13 czerwca ruszyła kolejna edycja konkursu Game Chef na najlepszą grę (niekomputerową) napisaną w 9 dni. W tym roku konkurs odbywa się jednocześnie w siedmiu językach, po raz drugi także w języku polskim!

Game Chef ma już 13 lat. Konkurs po raz pierwszy odbył się w 2002 roku i od tamtej pory doprowadził do stworzenia setek grywalnych szkiców nowych, często niekonwencjonalnych tytułów. To właśnie na Game Chef powstawały pomysły na takie gry jak „Polaris” (Ben Lehman), „The Shab-al-Hiri Roach” i „Durance” (Jason Morningstar), „In Between” (Dan McKenna) czy „A Penny for My Thoughts” (Paul Tevis).

Od dwóch lat konkurs ma charakter międzynarodowy. Równocześnie odbywają się edycje konkursu w różnych językach. W tym roku jest ich siedem, w tym język polski.

Zadaniem uczestników jest w określonym czasie napisać szkic gry zgodnej z tematem przewodnim i wykorzystującej konkretne hasła (składniki). W tym roku tematem jest inna publiczność (A Different Audience), składnikami natomiast porzucić, ważka, spokój, sen (abandon, dragonfly, stillness, dream).

Choć tradycyjnie w konkursie zgłaszane były w większości gry fabularne lub larpy, organizatorzy zachęcają do łamania standardów i podziałów na różne kategorie gier (planszowe, karciane, fabularne, itp.) i sugerują, by uczestnicy sami wyznaczali swoje definicje gier.

Konkurs potrwa do 21 czerwca. Zwycięzców poszczególnych edycji językowych poznamy 19 lipca. Zwycięzca międzynarodowy zostanie ogłoszony 16 sierpnia.

Szczegóły oraz regulamin znajdziecie na stronie polskiej edycji konkursu.

Źródło wieści: informacja prasowa


Dowiedz się więcej:


Game Chef

Prestiżowy, doroczny konkurs na najlepszą grę fabularną napisaną w 9 dni. Konkurs ma już ponad 10-letnią tradycję. Tak jak w polskim odpowiedniku – Nibykonkursie – w określonym czasie należy napisać szkic gry fabularnej zgodnej z tematem przewodnim i wykorzystującej konkretne hasła. W poprzednich edycjach konkursu powstawały pomysły na takie gry jak "Polaris", "The Shab-al-Hiri Roach", "A Penny for My Thoughts" oraz "Durance".