Google+ Znamy zawartość trzeciego numeru „Magii i Miecza” | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Znamy zawartość trzeciego numeru „Magii i Miecza”

Fajne RPG ujawniło spis treści trzeciego numeru magazynu „Magia i Miecz” i rozpoczęło przedsprzedaż pisma.

Poprzednie dwa numery poświęcone były powrotowi pisma (numer 1) na rynek oraz scenariuszom historycznym (numer 2). Najnowszy, trzeci numer kwartalnika skupia się na konwencji science fiction.

W nowej „Magii i Miecz” znajdziecie 23 teksty, w tym 4 poświęcone larpom:

  • Wstępniak – Tomasz „Sting” Chmielik przedstawia temat numeru
  • Tymczasem w Polsce – podsumowanie niedawnych premier na rynku RPG w Polsce
  • Bardziej science, czy bardziej fiction? Literatura SF, a gry fabularne – Tomek Kreczmar pisze o gatunku science fiction i jego odmianach w kontekście gier fabularnych
  • Walka z herezją wkracza w nową fazę. Pierwsze spojrzenie na drugą edycję „Dark Heresy” – Marcin „Paladyn” Roszkowski przedstawia grę fabularną osadzoną w uniwersum „Warhammera 40 000”
  • Roanoke: scenariusz science fiction w konwencji survival horroru – Paweł „Gerard Heime” Jasiński oraz Piotr Mostowski przedstawiają przygodę do „Savage Worlds”, inspirowaną klasyką horroru science fiction
  • Taki piękny koniec świata: systemy postapokaliptyczne, w które warto zagrać – temat zrealizowany przez Tomasza Chmielika na prośbę Arcymaga zbiórki crowdfundingowej, Pawła Szypowicza
  • Od malucha do giganta: krótka historia poznańskiego konwentu Pyrkon – Piotr „Diabeł” Skorok opowiada o przeszłości największego konwentu w Polsce
  • Szron: zimowy scenariusz do „Neuroshimy” – Konrad Budek przedstawia przygodę, w której główne skrzypce grają trudne warunki atmosferyczne
  • Dobrze wyglądamy i gramy po czterdziestce: gramy dalej i wyglądamy jeszcze lepiej! – sequel artykułu Tomka Kreczmara z pierwszego numeru MiMa.
  • Ścieżki Chaosu: trzy szkice przygód do „Warhammera” – i kolejny sequel, czyli Łukasz Marek Fiema wraca ze swoim cyklem.
  • Jak gryźć postludzką tkankę? Prowadzenie transhumanizmu w grach fabularnych – Łukasz „Fedor” Fedorowicz porusza ciekawy dla science fiction temat i mówi o tym, jak wykorzystać go w trakcie sesji
  • Królewna śnieżka i siedmiu snotballistów: wykorzystanie sportu w grach fabularnych – tekst autorstwa Macieja Jareckiego, w którym proponuje jak wpleść motywy znane ze świata sportu w scenariusz
  • Ostatni Agent, scenariusz do „Deadlands: Piekło na Ziemi” – przygoda autorstwa Piotra „Ramela” Korysia
  • „A Song of Ice and Fire Roleplaying: A Game of Thrones Edition”, prezentacja systemu – rys systemu, który pojawi się jeszcze w tym roku nakładem Fajne RPG, autorstwa Krzysztofa Zięby
  • Między kośćmi, a mieczami: wywiad z fechtmistrzem Maciejem Talagą – wywiad przeprowadzony przez Konrada Budka, z którego dowiecie się jak na walkę w grach RPG zapatruje się profesjonalista
  • Fabularne triki: garść patentów na przygody do „Savage Worlds” – Gniewomir „triki” Trocki dzieli się pomysłami na ciekawe zahaczki do Brawurowych Światów
  • Wolsungowy przybornik: generator partii politycznych i nowa przeciwniczka, jędza – Jakub „Erpegis” Osiejewski rozbudowuje generator znany z dodatku „Slawia” oraz przedstawia pomysł na wroga do „Wolsunga”
  • Zombiatyk: wyturlaj sobie własną Apokalipsę Zombie! – Michał „Selekos” Selke stworzył generator apokalipsy zombie, dla tych z was, którzy potrzebują inspiracji
  • Tips and tricks: pot, krew i łzy, czyli apteczka larpowego lekarza – Zofia Urszula Kaleta o tym, co może nosić w torbie medyk na LARPie aby kreatywnie pomóc stworzyć atmosferę gry
  • Jak wywołałem Apokalipsę: larpowy scenariusz o planowaniu końca świata – gotowy do rozegrania scenariusz LARPowy autorstwa Jacka Olejnika
  • Stój, bo strzelam!: larpowe kompendium broni palnej – czyli jakiego sprzętu do strzelania można używać podczas LARPów, doradza Krzysztof „Flapjack” Maj
  • Po co erpegowcom larpy?: rzecz o wymiernych korzyściach – Bartek Zioło prezentuje garść argumentów za tym, aby otworzyć się na tę gałąź naszego hobby
  • Zstępniak – Michał „Puszon” Stachyra, wydawca MiMa, już tradycyjnie zapewnia kilka słów na pożegnanie z numerem

Premiera już niedługo.

Poprzednie numery „Magii i Miecza” znajdziecie w sklepie wydawnictwa, zarówno w druku, jak i w wersji elektronicznej.


AKTUALIZACJA

Fajne RPG ujawniło okładkę trzeciego numeru „Magii i Miecza” i rozpoczęło przedsprzedaż pisma. Trzeci numer magazynu możecie zamówić w sklepie internetowym:

Wysyłka rozpocznie się po 27 kwietnia.

Źródło wieści: Magia i Miecz


Dowiedz się więcej:


Fajne RPG

Marka wydawnicza, założona przez Michała „Puszona” Stachyrę, Piotra „Ramela” Korysia i Jacka „Darkena” Gołebiowskiego, znanych na polskim (i nie tylko) rynku wydawców gier fabularnych.

Magia i Miecz

Wydawane przez wydawnictwo MAG, pierwsze i najdłużej istniejące na polskim rynku czasopismo o grach fabularnych. Od marca 1993 roku do października 2002 roku ukazały się 103 numery magazynu. "Magia i Miecz" odegrała znaczną rolę w propagowaniu wiedzy i świadomości o grach fabularnych w Polsce. Od 2014 dzięki inicjatywie grupy Fajne RPG oraz udanej zbiórce crowdfundingowej magazyn powrócił w formie kwartalnika.