Google+ „Tunnels & Trolls” już wkrótce po polsku | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

„Tunnels & Trolls” już wkrótce po polsku

Trwają prace nad polskim wydaniem pierwszej edycji „Tunnels & Trolls” z 1975 roku, jednej z najstarszych gier fabularnych.

Za projekt odpowiedzialni są Adrian Sprysak, Witold Krawczyk, Kordian Krawczyk oraz Marcin Segit. Tekst gry został już przetłumaczony, do zrobienia zostały redakcja, skład oraz korekta.

„Tunnels & Trolls” to gra fabularna fantasy autorstwa Kena St. Andre, wydana po raz pierwszy w 1975 roku. W zamyśle powstała jako bardziej przyjazny graczom odpowiednik „Dungeons & Dragons”, posiadała bowiem mniej skomplikowane zasady oraz dużo humoru, nie wymagała także trudno dostępnych w tamtym czasie kości (w grze korzysta się z kości sześciościennych), a podręcznik liczył jedynie 40 stron.

Gra w ciągu lat doczekała się wielu edycji oraz różnych wersji językowych (Japonia, Niemcy, Francja), a także gier komputerowych. W tym roku zostanie wydana jubileuszowa wersja deluxe, ufundowana w serwisie Kickstarter.

W „Tunnels & Trolls” drużyna śmiałków wkracza do podziemi, by zmagać się z potworami, zdobywać skarby, potęgę, sławę i chwałę. Jeden z graczy zostaje Władcą Podziemi, kolejny – przedstawicielem pozostałych graczy, zwanym Rzecznikiem lub Dowódcą, który jest łącznikiem między drużyną a prowadzącym rozgrywkę, przedstawiając mu jej decyzje i poczynania (dzięki temu można grać w naprawdę starym stylu, nawet w kilkanaście osób). Władca Podziemi przygotowuje przed sesją mapę lochów, które będą eksplorować postacie graczy.

Gra w „Tunnels & Trolls” to powrót do korzeni RPG w czystej postaci. To nie są domysły lub wyblakłe wspomnienia. To gra zaledwie o rok młodsza od „Dungeons & Dragons”. Tak właśnie grano. Niedługo sami będziecie mogli sprawdzić, jak w praktyce wyglądały sesje, którym przyświecało hasło: wskazówki, nie zasady.

Polskie wydanie gry będzie tak zbliżone do oryginalnego, jak to tylko możliwe. W podręczniku znajdziecie większość błędów, potknięć, nieścisłości oraz najgorszych żartów autora, a także oryginalne ilustracje.

Twórcy polskiej edycji „Tunnels & Trolls” pragną przybliżyć polskim graczom początki RPG wraz ze wszystkimi zaletami i wadami wydawanych wówczas gier, nierzadko pisanych i publikowanych przez amatorów.

Gra zostanie wydana w druku oraz w formacie PDF w czerwcu tego roku, na czterdziestolecie oryginalnego wydania.

Więcej o grze, jej początkach, a także dodatkowe materiały znajdziecie na oficjalnej stronie „Tunnels & Trolls”.

Źródło wieści: Błękitny Świt


Dowiedz się więcej:


Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).

Tunnels & Trolls

Gra fabularna fantasy autorstwa Kena St. Andre, wydana po raz pierwszy w 1975 roku. W zamyśle powstała jako bardziej przyjazny graczom odpowiednik „Dungeons & Dragons”, posiadała bowiem mniej skomplikowane zasady oraz dużo humoru, nie wymagała także trudno dostępnych w tamtym czasie kości (w grze korzysta się z kości sześciościennych), a podręcznik liczył jedynie 40 stron. Polska wersja pierwszej edycji gry została wydana nakładem wydawnictwa Ragana w 2015 roku.