Google+ Top 5 najlepiej sprzedających się gier wiosny 2014 | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Top 5 najlepiej sprzedających się gier wiosny 2014

Portal ICv2 opublikował zestawienie TOP 5 najlepiej sprzedających się gier fabularnych wiosny 2014 roku.

Najlepiej sprzedającą się grą fabularną od ponad 3 lat według magazynu „Internal Correspondence” jest „Pathfinder” wydawnictwa Paizo Publishing. System po raz pierwszy zagościł na pierwszym miejscu zestawienia w sierpniu 2011 roku i od tamtej pory cały czas jest na szczycie.

W porównaniu z poprzednim zestawieniem w zestawieniu pojawiły się dwie nowości. Na trzecim miejscu zadebiutowała najnowsza odsłona gry fabularnej „Shadowrun” wydawnictwa Catalyst Game Labs, spychając „Fate Core System” na miejsce czwarte. Na ostatnim miejscu natomiast pojawiła się „Numenera” autorstwa Monte Cooka. W zestawieniu po raz pierwszy zabrakło „Dungeons & Dragons”.

  1. „Pathfinder” (Paizo Publishing)
  2. „Star Wars” (Fantasy Flight Games)
  3. „Shadowrun” (Catalyst Game Labs)
  4. „Fate Core System” (Evil Hat Productions)
  5. „Numenera” (Monte Cook Games)

Lista oparta jest na rozmowach z dystrybutorami, sprzedawcami i producentami gier fabularnych.

Początek roku 2014 według ICv2 jest kolejnym dobrym okresem dla branży gier tradycyjnych (gry planszowe, gry karciane, gry bitewne, itd.). Magazyn opublikował raport z badania rynku w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. Łącznie w 2013 roku wartość rynku sprzedaży detalicznej gier tradycyjnych w tych dwóch krajach wynosiła 700 milionów dolarów. Najwięcej wart był rynek gier kolekcjonerskich (450 milionów dolarów), najmniej rynek gier fabularnych (15 milionów dolarów).

Przy okazji publikacji raportu ICv2 warto przyjrzeć się też niedawno udostępnionym raportom finansowym Games Workshop oraz Hasbro, największych firm branży gier tradycyjnych. Obie firmy przechodzą reorganizację, co odbiło się też na ich ostatnich wynikach finansowych. Jeszcze w 2013 roku Hasbro zapowiedziało w ramach cięć budżetowych do roku 2015 redukcję o 10% ogólnego zatrudnienienia w całej korporacji. Zarówno Hasbro, jak i Games Workshop skupiają się obecnie na długoterminowej strategii wzmacniania własnych marek.

Źródło wieści: ICv2


Dowiedz się więcej:


ICv2

Strona internetowa oraz kwartalny magazyn "Internal Correspondence" swoją historią sięgający lat 80. ubiegłego wieku, poświęcony kulturze popularnej, w szczególności branży komiksów, gier, filmów, zabawek i książek.