Google+ Znamy zwycięzców Game Chef 2014 | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Znamy zwycięzców Game Chef 2014

Zakończył się pierwszy etap tegorocznego, wielojęzycznego konkursu Game Chef na najlepszą grę napisaną w 9 dni. Wyłoniono zwycięzców poszczególnych edycji językowych konkursu, w tym polskiej.

Game Chef ma już 12 lat. Konkurs po raz pierwszy odbył się w 2002 roku i od tamtej pory doprowadził do stworzenia setek grywalnych szkiców nowych, często niekonwencjonalnych tytułów. Od zeszłego roku konkurs ma charakter międzynarodowy. Równocześnie odbywają się edycje konkursu w różnych językach. W tym roku było ich aż osiem.

Na wszystkie edycje językowe tegorocznego Game Chefa nadesłano łącznie ponad 250 różnych prototypów gier.

Na polską edycję zgłoszono 19 gier. W finale, do którego głosami uczestników dostało się 5 gier, grupa sędziowska w składzie Juliusz Doboszewski, Aleksandra Sontowska oraz Kamil Węgrzynowicz postanowiła tytuł Zwycięzcy Game Chef Edycji Polskiej przyznać grze „Luna” (link) autorstwa Marty „Kucik” Kucińskiej.

W uzasadnieniu napisano:

Intrygująco piękna gra. Realizacja gry w formie instrukcji zapisanej na pudełku jest kreatywnym podejściem do tematu. Najpełniejsze wykorzystanie składników (sierp jako księżyc, błyszczenie jako kulki-gwiazdy). Podoba nam się również zachęta do grania bohaterami grupowymi oraz współdzielenia przez grających jednej postaci.

Specjalne wyróżnienie natomiast otrzymała gra „Framespace” (link) autorstwa Krzysztofa „Krzysia” Bernackiego, którą sędziowie określili jako jeden z ciekawszych projektów.

Zwycięska gra zostanie przetłumaczona na język angielski i w międzynarodowym finale zmierzy się ze zwycięskimi grami pozostałych edycji językowych konkursu. Na koniec, 30 czerwca, głosami międzynarodowej grupy sędziowskiej, zostanie wyłoniony Mistrz Świata.

W pozostałych edycjach językowych zwyciężyły gry:

  • w anglojęzycznej; „Beekeeper” (link) autorstwa Mel Leverich,
  • we włoskiej; „*weid-” (link) autorstwa Daniele Di Rubbo,
  • we francuskiej; „Nebula” (link) autorstwa Henri’ego Kermarreca,
  • w rosyjskiej; „In sheep’s clothing” (link) autorstwa Igora Loseva,
  • w portugalskiej (Brazylia); „O Jogo de Cartas do Amor” (link) autorstwa João Pedro Torresa,
  • w koreańskiej; „”Prometheus’ Night” autorstwa Dolmengi, Changa oraz Jiu z Korei.

Źródło wieści: Game Chef Edycja Polska


Dowiedz się więcej:


Game Chef

Prestiżowy, doroczny konkurs na najlepszą grę fabularną napisaną w 9 dni. Konkurs ma już ponad 10-letnią tradycję. Tak jak w polskim odpowiedniku – Nibykonkursie – w określonym czasie należy napisać szkic gry fabularnej zgodnej z tematem przewodnim i wykorzystującej konkretne hasła. W poprzednich edycjach konkursu powstawały pomysły na takie gry jak "Polaris", "The Shab-al-Hiri Roach", "A Penny for My Thoughts" oraz "Durance".