Google+ Wiele światów „D&D Next” | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Wiele światów „D&D Next”

James Wyatt w artykule na stronie Wizards of the Coast przedstawił różne koncepcje Wieloświatu, które przez lata towarzyszyły „Dungeons & Dragons” i wyjaśnił podejście twórców do Wieloświatu w „D&D Next”.

Już na początku prac nad nową edycją „Dungeons & Dragons” twórcy uznali, że mechanika „D&D Next” powinna być tworzona z myślą o wielu światach, nie tylko o Zapomnianych Krainach (Forgotten Realms), które będą domyślnym światem gry. Mechanika musi więc uwzględniać istnienie także takich światów jak Greyhawk, Eberron, Krynn, Athas, Mystara czy Ravenloft.

Jak można przeczytać w udostępnionym fragmencie, który prawdopodobnie znajdzie się w jednym z podręczników do nowej edycji gry, zasady „D&D Next” będą uniwersalne, kompatybilne ze wszystkimi światami D&D.

All these worlds share characteristics, but each world is set apart by its own history and cultures, distinctive monsters and races, fantastic geography, ancient dungeons, and scheming villains. Some races have unusual traits in different worlds. The halflings of Athas, for example, are jungle-dwelling cannibals, and the elves are desert nomads. Some worlds feature races unknown in other worlds, such as Eberron’s warforged, soldiers created and imbued with life to fight in the Last War. Some worlds are heavily influenced by one great story, like the War of the Lance that plays a central role in the Dragonlance setting. But they’re all D&D worlds, and you can use the rules in this book to create a character and play in any one of them.

Your DM might set the campaign on one of these worlds or one that he or she created. Because there is so much diversity among the worlds of D&D, you should always check with your DM about any variant, additional, or prohibited classes, races, and other character options, or any house rules that will affect your play of the game. Ultimately, the Dungeon Master is the authority on the campaign and its setting, even if the setting is a published world.

Na stronie udostępniono także ankietę, w której możecie się wypowiedzieć na temat preferowanego podejścia do Wieloświatu w „D&D Next”.

Źródło wieści: Wizards of the Coast


Dowiedz się więcej:


Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).

Wizards of the Coast

Amerykańskie wydawnictwo growe znane z gry karcianej "Magic: the Gathering". Po zakupieniu wydawnictwa TSR wydaje gry spod znaku "Dungeons & Dragons". Obecnie część korporacji Hasbro.