Google+ Monte Cook oraz inXile o „Torment: Tides of Numenera” | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Monte Cook oraz inXile o „Torment: Tides of Numenera”

Na łamach VG247 opublikowano wywiad z twórcami „Torment: Tides of Numenera”. O settingu gry, czyli świecie „Numenery”, w nagraniu w serwisie Youtube opowiada Monte Cook.

„Torment: Tides of Numenera” to oparta na settingu „Numenera” Monte Cooka gra komputerowa, którą twórcy określają jako duchowego następcę „Planescape: Torment”. Gra zostanie wydana dzięki funduszom zebranym w serwisie Kickstarter. Już w ciągu pierwszych 6 godzin trwania zbiórki udało się zebrać zakładany cel finansowy (900 000 dolarów). Zbiórka potrwa jeszcze 23 dni.

W przeprowadzonym przez Dave’a Cooka wywiadzie Kevin Saunders oraz Colin McComb ze studia inXile opowiadają o pomyśle, poprzedzających zbiórkę staraniach i rozmowach oraz o samej koncepcji rozgrywki i wyborach w grze.

Dodatkowo studio inXile udostępniło trwające 7 minut nagranie, w którym Monte Cook wypowiada się między innymi o „Numenerze”, świecie gry (The Ninth World) i jego wykorzystaniu w „Torment: Tides of Numenera”.

O samej grze fabularnej „Numenera”, a w szczególności o podstawowym podręczniku do gry przeczytacie na stronie Monte Cooka w pierwszym z serii artykułów poświęconych linii wydawniczej „Numenera”.


Dowiedz się więcej:


Kickstarter

Platforma finansowania społecznościowego, za pośrednictwem której twórcy mogą zbierać fundusze na realizację swoich projektów. Dzięki takiemu finansowaniu udało się dotychczas wydać takie gry fabularne jak "Numenera", "Technoir" czy "Deadlands Noir", a także wiele innych gier niezależnych.

Monte Cook

Wielokrotnie nagradzany autor (lub współautor) ponad 90 różnych gier fabularnych i suplementów, takich jak "Ptolus", "Monte Cook's World of Darkness" oraz "Numenera". Właściciel wydawnictwa Monte Cook Games, wydawcy "Numenery" oraz "The Strange".

Numenera

Osadzona w dalekiej przyszłości gra fabularna łącząca konwencje science fantasy i postapokalipsy. Gracze wcielą się w członków nowej cywilizacji o poziomie technologicznym zbliżonym do średniowiecza. W licznych ruinach będą mogli jednak znaleźć pozostałości po dawnych, bardzo zaawansowanych technologicznie cywilizacjach. Gra została wydana w trzecim kwartale 2013 roku dzięki funduszom zebranym w serwisie Kickstarter.

  • KFC

    Dalej nie jesteś przekonany Seth? Dla mnie ideał – weird + sword & sorcery z gwiazdorską obsadą pisarską :)

  • Wojciech „Sethariel” Żółtański

    Nie jestem :)

    Będę, jeśli pójdą w stronę mechaniki turowej. Nigdy nie lubiłem aktywnej pauzy.

  • KFC

    To chyba już od dawna nie grasz w cErpegi co? :P

  • Wojciech „Sethariel” Żółtański

    Tak, od czasu jak wprowadzili aktywną pauzę :P

    Żart. Ostatnio to grałem w Deus Ex: Human Revolution i Skyrim… ale widok FPP to zupełnie coś innego. Nie przeszkadza mi. Pomijając fakt, że oba tytuły to były bardziej action cRPG. Klasycznych cRPG bez mechaniki turowej raczej unikam. A jak mi się zdarzy, to potem żałuję (Dragon Age). Może to dziwne, ale tak już mam.