Google+ Historia gry fabularnej „Kryształy Czasu” | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Historia gry fabularnej „Kryształy Czasu”

Tomasz Kreczmar, między innymi były redaktor naczelny magazynu „Magia i Miecz”, na łamach serwisu Gadżetomania opisuje historię polskiej gry fabularnej „Kryształy Czasu”.

„Kryształy Czasu” to gra fabularna fantasy, stworzona przez Artura Szyndlera, jeden z pierwszym polskich systemów RPG. Początkowo istniał jako kilkanaście plików tekstowych, krążących między graczami na dyskietkach, rozdawanych przez autora na konwentach. Od 1993 roku „Kryształy Czasu” wydawane były w postaci artykułów na łamach magazynu „Magia i Miecz”. W 1998 roku gra, w lekko zmodyfikowanej wersji,  została wydana w formie książkowej przez wydawnictwo Mag. System charakteryzował się dominującą rolą rasy orków w świecie gry, a także rozbudowaną mechaniką opartą na kości K100.

Więcej informacji o „Kryształach Czasu” znajdziecie w serwisie poświęconym grze: http://www.krysztalyczasu.pl

O historii gry fabularnej „Kryształy Czasu” przeczytacie w podzielonym na części artykule opublikowanym na łamach serwisu Gadżetomania:


Dowiedz się więcej:


Kryształy Czasu

Gra fabularna fantasy, stworzona przez Artura Szyndlera, jeden z pierwszym polskich systemów RPG. Początkowo istniał jako kilkanaście plików tekstowych, krążących między graczami na dyskietkach, rozdawanych przez autora na konwentach. Od 1993 roku „Kryształy Czasu” wydawane były w postaci artykułów na łamach magazynu „Magia i Miecz”. W 1998 roku gra, w lekko zmodyfikowanej wersji, została wydana w formie książkowej przez wydawnictwo Mag. System charakteryzował się dominującą rolą rasy orków w świecie gry, a także rozbudowaną mechaniką opartą na kości K100.

Magia i Miecz

Wydawane przez wydawnictwo MAG, pierwsze i najdłużej istniejące na polskim rynku czasopismo o grach fabularnych. Od marca 1993 roku do października 2002 roku ukazały się 103 numery magazynu. "Magia i Miecz" odegrała znaczną rolę w propagowaniu wiedzy i świadomości o grach fabularnych w Polsce. Od 2014 dzięki inicjatywie grupy Fajne RPG oraz udanej zbiórce crowdfundingowej magazyn powrócił w formie kwartalnika.