Google+ Podstawy D&D Next | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Podstawy D&D Next

Na stronie Wizards of the Coast opublikowano drugą część omówienia zasad koncepcyjnych kolejnej edycji Dungeons & Dragons.

Tym razem Mike Mearls, główny projektant „D&D Next”, w artykule skupił się na podstawach mechanicznych nowej edycji „Dungeons & Dragons”.

Podstawowe zasady wspierają szybkie tworzenie bohaterów graczy, z naciskiem na wybór rasy oraz klasy. Twórcy chcą, by wejście do gry, wytłumaczenie zasad było tak proste, jak w przypadku gier planszowych takich jak „Osadnicy z Catanu”. A sama gra szybka do poprowadzenia, z przykładowymi przygodami do rozegrania w godzinę.

Jak można przeczytać w artykule, twórcy będą jeszcze pracować nad realizacją zasad koncepcyjnych tych podstawowych elementów. Wiele będzie zależeć od ankiet, które zostaną przeprowadzone na podstawie ostatnich playtestów.

Przed twórcami stoją jeszcze zadania usprawnienia mechaniki, zwłaszcza takich aspektów jak zbilansowanie klas, uproszczenie ataków okazjonalnych, uproszczenie walki poprzez usunięcie niektórych opcji czy stworzenie podstawowych opcji dla klas.

Szczegóły na stronie wydawnictwa.

W serwisie Youtube udostępniono nagranie z piątkowego spotkania online z Mike’em Mearlsem oraz Jeremy’m Crawfordem, na którym omawiano playtesty „D&D Next” oraz uwagi playtesterów.

Źródło wieści: EN World


Dowiedz się więcej:


Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).