Google+ Co dalej z D&D Next | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Co dalej z D&D Next

wizards-of-the-coast-logo

Na stronie Wizards of the Coast opublikowano pierwszą część omówienia zasad koncepcyjnych, którymi się kierowano przy tworzeniu kolejnej edycji Dungeons & Dragons.

W artykule Mike Mearls, główny projektant „D&D Next”, wyjaśnia dwa główne założenia dotyczące nowej edycji gry:

    1. Stworzenie wersji „Dungeons & Dragons”, zawierającej elementy od zawsze kojarzone z mechaniką D&D
    2. Stworzenie zestawu zasad pozwalających grać zarówno na prostej, jak i rozbudowanej mechanice

Założenia te mają pomóc stworzyć modularną mechanikę nowej edycji „Dungeons & Dragons”. Mechanikę z prostym i łatwym do opanowania rdzeniem, z możliwością rozbudowania o kolejne elementy.

Wszystko po to, by nowi gracze nie mieli problemu z przyswojeniem zasad i z łatwością przystępowali do rozgrywki.

O playtestach „D&D Next” oraz odzewie graczy będziecie mogli posłuchać na spotkaniu online z Mike’em Mearlsem oraz Jeremy’m Crawfordem, organizowanym za pośrednictwem Google Hangouts już w ten piątek.

Omówienie oraz szczegóły dotyczące spotkania znajdziecie na stronie wydawnictwa.

Źródło wieści: EN World


Dowiedz się więcej:


Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).

Wizards of the Coast

Amerykańskie wydawnictwo growe znane z gry karcianej "Magic: the Gathering". Po zakupieniu wydawnictwa TSR wydaje gry spod znaku "Dungeons & Dragons". Obecnie część korporacji Hasbro.