Google+ 64. numer „Rebel Times” | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

64. numer „Rebel Times”

Na stronie sklepu REBEL.pl dostępny jest już nowy, 64. numer magazynu „Rebel Times”.

Od tego numeru magazyn będzie wydawany w nowym, poziomym formacie, który jest lepiej dopasowany do czytania na ekranach monitorów.

W najnowszym wydaniu „Rebel Times” miłośników gier fabularnych powinny zainteresować:

  • recenzja podręcznika „Elminster’s Forgotten Realms” do gry fabularnej „Dungeons & Dragons”
  • szesnasty artykuł z cyklu „Długa droga do Kadath” (o zakazanych księgach w grze fabularnej „Zew Cthulhu”)
  • recenzja specjalnego wznowienia podręcznika „Monster Manual” pierwszej edycji „Advanced Dungeons & Dragons”
  • Podsumowanie rynku RPG w 2012 roku

Magazyn można pobrać ze strony sklepu REBEL.pl.


Dowiedz się więcej:


Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).

Rebel Times

to bezpłatny miesięcznik tworzony przez fanów i przyjaciół sklepu REBEL.pl, poświęcony tematyce gier planszowych, karcianych oraz fabularnych.

Zew Cthulhu

Gra fabularna w konwencji grozy, wydana po raz pierwszy w 1981 roku przez wydawnictwo Chaosium. Gracze wcielają się w badaczy tajemnic związanych ze stworzoną przez H. P. Lovecrafta i jego następców mitologią Cthulhu. Gra korzysta z mechaniki Basic Roleplaying, opartej na rzutach procentowych. Najnowsza polska edycja podręcznika została wydana przez wydawnictwo Galmadrin w 2011 roku.

  • KFC

    Sehr gut, jedyne dobre e-pismo co się ostało na naszym ryneczku :P

  • Wojciech „Sethariel” Żółtański

    O grach fabularnych na pewno. „Gwiezdny Pirat” niestety z RPG ma coraz mniej wspólnego. Zastanawia mnie na ile to kwestia redakcji pisma, która redakcję tekstów ogranicza w sumie do korekty (a i z tym czasem nie wychodzi), zniechęcając tym do współpracy potencjalnych autorów, którzy wolą swoje teksty opublikować na przykład na blogu.

    Udostępniłem kiedyś w „Gwiezdnym Piracie” jeden wywiad. Zamiast dopracować tekst, zrobiono potworną literówkę w nagłówku.

    Z drugiej strony można się cieszyć, że w ogóle jakieś e-magazyny są wydawane.