Google+ Neuroshimowy Newsletter #8 | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Neuroshimowy Newsletter #8

Wydawnictwo Portal wysłało ósme wydanie swojego newslettera do wszystkich tych, którzy wyrazili chęć jego otrzymywania. 

Na łamach naszego serwisu prezentuję wszystko, co RPGowe można znaleźć w tym odcinku informatora:

Essen

Na sam początek dostajemy małe wyjaśnienie, dlaczego ostatnimi czasy  linia Neuroshimy RPG mogła wyglądać na nieco zapomnianą. Powodem takiego stanu rzeczy jest wrześniowo-październikowe zawirowanie w redakcji, kiedy wszystkie, absolutnie wszystkie siły zostają ukierunkowane na obecność wydawnictwa Portal na targach w Essen. W tym burzliwym okresie wszystkie rzeczy niezwiązane z targami (w tym gry fabularne) są odsuwane niejako na boczny tor. Jednak targi są już za nami i redaktorzy obiecują, że po zregenerowaniu sił zafundują fanom solidne, rpgowe uderzenie.

 Bohater Maxx

Dodatek dla graczy miał ukazać się przed targami Essen. Jednak w trosce o treść podręcznika postanowiono przenieść termin premiery po niemieckiej eskapadzie. Rafał Szyma i Michał Oracz postanowili dołożyć do książki jeszcze więcej „mięcha” i dodać dwa nowe rozdziały. Autorzy robią wszystko by tworzenie dodatku skończyło się za 2-3 tygodnie i na przełomie listopada i grudnia nastąpiło wydanie. 

Mutanci

Wydawnictwo potwierdziło, że zaraz po dodatku Bohater Max, w 2013 roku planują wydać podręcznik o nazwie Mutanci. Będzie to „alternatywna podstawka” dla tych, którzy chcą zagrać w Neuroshimę jako zmutowane wynaturzenia. Portal zaprasza wszystkich fanów by przyłączyli się do prac nad dodatkiem – każdy kto chce pomóc powinien zgłosić się, wysyłając email na skrzynkę wydawnictwa.

10 lat Neuroshimy RPG

W przyszłym roku Neuroshima będzie obchodzić 10 lat swojego istnienia. Jeśli macie jakieś fajne, widowiskowe, miodne i z jajem pomysły na to, w jaki sposób Neuroshima powinna celebrować swoje święto, dajcie znać! Wydawnictwo Portal ma do zagospodarowania przestrzeń multimedialną (internet, materiały pdf i in.), wydawniczą (książki, broszury i in.) i eventową (wydarzenia na konwentach, główne obchody na jednym z nich). Wszystkie sugestie, życzenia i propozycje mile widziane! Autorzy najciekawszych koncepcji zostaną nagrodzeni (czekają dodatki, egzemplarze autorskie realizacji ich pomysłów oraz zaproszenia na konwenty).

Scenariusze w Gwiezdnym Piracie

Jako, że zapotrzebowanie na neuroshimowe scenariusze jest duże i niezaspokojone redaktorzy zachęcają do wysyłania swoich przygód by można było opublikować je w Gwiezdnym Piracie.

Zaproszenie na Falkon 

Zapraszamy wszystkich neuroshimowców do Lublina na Falkon. Nie zabraknie na nim neuroshimowych konkursów, prelekcji, sesji i partii pokazowych. Szczegóły już wkrótce. Ponadto wszyscy, którzy chcieliby się włączyć w tworzenie Portalowego bloku programowego (neuroshimowo, ale nie tylko), proszeni są o podesłanie propozycji punktów programu do 28 X.

Jeśli chciałbyś/chciałabyś dostawać Neuroshimowy Newsletter bezpośrednio na swoją skrzynkę mailową wystarczy tylko zgłosić taką chęć przez napisanie wiadomości na adres: szyma@wydawnictwoportal.pl


Dowiedz się więcej:


Neuroshima

Polska gra fabularna, której akcja osadzona jest w postnuklearnym świecie przyszłości. Jest rok 2050, Stany Zjednoczone rzucone na kolana w wyniku buntu maszyn nie potrafią się podnieść i sprostać naporowi wroga. Potężny Moloch, po części istota, po części monumentalna konstrukcja i sieć sprzężonych ze sobą maszyn napiera na południe zdobywając kolejne amerykańskie miasteczka. Ludzie zatracili ze sobą kontakt, są zdziesiątkowani, zdruzgotani końcem świata, który niechybnie nadchodzi… Gra czerpie z tradycji dzieł postapokaliptcznych, zarówno z głośnej serii filmów Mad Max, jak i kultowej serii gier komputerowych Fallout, jak i dziesiątków mniej znanych dzieł tego nurtu.

Portal Games

Polskie wydawnictwo, które powstało w 1999 roku w Gliwicach i zaczynało od wydawania dwumiesięcznika poświęconego grom fabularnym. Dziś znane jest zarówno w Polsce, jak i na świecie z szeregu produktów, od gier fabularnych po planszowe czy karciane, a nawet bitewne. Największy rozgłos na świecie przyniosła wydawnictwu gra planszowa "Neuroshima HEX", wydana w Polsce, Francji oraz USA oraz gra fabularna "De Profundis". Oba tytuły stworzył Michał Oracz. W Polsce wydawnictwo kojarzone jest przede wszystkim z grami fabularnymi "Neuroshima" i "Monastyr" oraz ze związanymi z nimi grami planszowymi i karcianymi. Ważnymi pozycjami w portfolio wydawnictwa są także serie poradników dla Mistrzów Gry oraz tłumaczenia popularnych gier indie, takich jak "Honor i Krew" czy "InSpectres". W 2013 roku wydawnictwo zmieniło nazwę z Portal na Portal Games.

  • KFC

    Neuro, neuro, neuro, neuro, od 10 lat to samo, monastyr zdycha, RPO zdycha.. nuuda, ale z 2 strony, lepsze to niż Galmadrinowa kicha.. ;)

  • Pingback: Gwiezdny Pirat #55 | Gry Fabularne()