Google+ AFTERBOMB – zapowiedź postapokaliptycznej gry fabularnej od Cyfrografii | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

AFTERBOMB – zapowiedź postapokaliptycznej gry fabularnej od Cyfrografii

Wydawnictwo Cyfrografia, wydawca gry fabularnej ROBOTICA, zapowiedziało wydanie AFTERBOMB, nowej gry fabularnej w konwencji postapokalipsy.

Minęło sto, może sto pięćdziesiąt lat od dnia X, kiedy kraje komunistyczne – przede wszystkim Rosja i Chiny – rozpoczęły atomową ofensywę na Stany Zjednoczone. Ocalałe świadectwa z lat pięćdziesiątych XX wieku informują, że przed atakiem obserwowano wzmożoną aktywność niezidentyfikowanych obiektów latających, zwłaszcza nad wymienionymi krajami. Nieoficjalne źródła mówią o tym, że obcy kontaktowali się z rządem USA w celu nawiązania sojuszu i pokonania komunistów, aby stworzyć miejsce dla siebie. Istoty te, określane mianem kosmitów, w rzeczywistości pochodziły z równoległego wymiaru, z którego musiały się ewakuować z powodu przegrywanej wojny z inną bytującą tamże rasą. Amerykański rząd odmówił sojuszu wojskowego, oferując współpracę pokojową w zamian za wsparcie merytoryczne, które miało służyć postępowi technologicznemu. Obcy nie wyrazili zainteresowania tą ofertą i skierowali swoją propozycję do komunistów. Rosjanie rozżaleni po śmiercią Józefa Stalina w 1953 roku, znużeni zimną wojną oraz świadomi, że USA szybko nabiera tempa i wkrótce najpewniej wyprzedzi potencjał zbrojny ZSRR, przystali na warunki obcych. Za nimi poszły inne kraje komunistyczne, kierujące się wizją triumfu nad kapitalizmem. Niestety, okazało się, że wsparcie obcych było niewystarczające, by uchronić świat przed atomową zagładą. Uderzenie ZSRR i Chin oraz natychmiastowy, praktycznie synchroniczny kontratak USA okazały się tragiczne w skutkach. Bombowce nie miały dokąd wracać, ponieważ pejzaż rodzimych krajów zmieniał się radykalnie w krajobraz nuklearnej apokalipsy. Dziś, pomimo ogromnych strat, gatunek ludzki nadal istnieje, choć nasza cywilizacja doświadczyła brutalnego regresu, powrotu do czasów plemiennych. Mimo to pamięć o dawnych dziejach pozostaje żywa, a wojna nadal trwa, z tą jednak różnicą, że obcy nie wspierają niczyich działań, lecz stanowią trzecią stronę konfliktu – traktują ludzi jak insekty, których należy się pozbyć. Nie ma mowy o jakimkolwiek rozejmie. Każdy chce mieć świat wyłącznie dla siebie.

Autorami są Filip Nowicki, Paweł Kukla oraz Rafał Olszak. Gra osadzona będzie w alternatywnej, stylizowanej na lata 50-te XX wieku ameryce 150 lat po III Wojnie Światowej. AFTERBOMB będzie na autorskiej mechanice opartej na 5 cechach i 20 zdolnościach postaci, wykorzystującej kości k4, k6, k8, k10, k12, z walką dzieloną na tury i z Punktami Akcji.

Podręcznik w formacie B5 z czarno-białymi ilustracjami trafi do sklepów internetowych po koniec tego roku lub na początku przyszłego.

Szczegóły na blogu wydawnictwa.


Dowiedz się więcej:


Afterbomb Madness

Postapokaliptyczna gra fabularna osadzona w alternatywnej, stylizowanej na lata 50. XX wieku Ameryce, 150 lat po III Wojnie Światowej. Gracze wcielają się w mieszkańców USA, próbujących przetrwać w nieprzychylnych, nowych realiach, walcząc z postatomową fauną i florą, komunistami oraz obcymi. Gra wykorzystuje autorską mechanikę „Adrenalina”, podczas gry używa się pełnego zestawu kostek (od k4 po k20).

Cyfrografia

Polskie wydawnictwo założone przez Rafała Olszaka. Wydawca gier fabularnych "Robotica" oraz "Afterbomb Madness".