Google+ Zasady tworzenia D&D Next | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Zasady tworzenia D&D Next

Wydawnictwo Wizards of the Coast opublikowało artykuł o zasadach dotyczących powstawania nowej edycji gry fabularnej Dungeons & Dragons.

Mike Mearls, jeden z twórców dzieli się dokumentem, przesłanym rok temu innym współtwórcom nowej edycji gry. W dokumencie przedstawione są trzy podstawowe cele dla nowej edycji, a także wynikający z nich ogólny koncept twórczy.

Artykuł do przeczytania na stronie wydawnictwa.


Dowiedz się więcej:


Dungeons & Dragons

Prekursorska gra autorstwa Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 roku (tzw. OD&D), kontynuowana przez wersje "Basic" (1977-1996) i "Advanced" (1977-1999), a od kilkunastu lat - tzw. "d20" (D&D 3e, 4e oraz najnowsze 5e, a także nieoficjalnie m.in. "Pathfinder RPG"). Postaci w grze opisywane są za pomocą sześciu współczynników (m.in. Siła, Inteligencja i Charyzma) oraz klasy i poziomu doświadczenia. W Polsce ukazały się: "Advanced Dungeons & Dragons 2e" (TM-Semic 1995-1996) oraz "Dungeons & Dragons 3e", "D&D wer. 3.5" i "Dungeons & Dragons 4e" (ISA 2002-2011).

Wizards of the Coast

Amerykańskie wydawnictwo growe znane z gry karcianej "Magic: the Gathering". Po zakupieniu wydawnictwa TSR wydaje gry spod znaku "Dungeons & Dragons". Obecnie część korporacji Hasbro.