Google+ Neuroshimowy Newsletter #6 | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Neuroshimowy Newsletter #6

Wydawnictwo Portal wysłało szóste wydanie swojego newslettera do wszystkich tych, którzy wyrazili chęć jego otrzymywania. 

Na łamach naszego serwisu prezentuję wszystko co RPGowe można znaleźć w tym odcinku informatora:

Skażenia

„Skażenia” to kompendium zawierające wszystko, co potrzebne, by na sesji zapodać ten postapokaliptyczny motyw: pomysły na występowanie skażeń na różnych poziomach fabularnego świata, bestiariuszowy opis różnych efektów dostosowany do konkretnych sytuacji i otoczenia oraz nieco wiedzy teoretycznej dla samych graczy i Mistrza Gry. Wszystko w 48-stronicowej pigule zgodnie z zasadą „zero wodolejstwa; czytasz i grasz”.

Premiera dwudziestego suplementu w linii Neuroshimy odbyła się na poznańskim Pyrkonie. Redaktorzy informują, że w dniach trwania konwentu wszystkie egzemplarze jubileuszowego dodatku jakie zabrali ze sobą, rozeszły się jak ciepłe bułeczki.

Bohater Maxx

Następny dodatek będzie skierowany głównie do graczy. Po matematycznych zabawach z Bohaterami, redaktorów naszła ochota na Maxx’a. Już wiadomo, czego się spodziewać: będzie to zbiór bardzo różnych rozdziałów poświęconych Bohaterom Graczy: nie zabraknie rozszerzeń tworzenia postaci, wydawania Punktów Doświadczenia, nowej cegiełki do świata, czegoś dla miłośników wygrzewu, itp. Prace trwają, kolejne rozdziały już się tworzą, tak by jeszcze przed wakacjami, a najpóźniej na samym ich początku zapodać wsparcie dla postaci przed letnim maratonem neuroshimowych sesji.

Przyszłość

Rok 2012 dla RPGowej Neuroshimy już teraz można uznać za bardzo udany. Nie ma innego, polskiego systemu, który otrzymywałby tak duże wsparcie od wydawcy. Na półmetku tego rocznika fani otrzymali dwa trzymające poziom publikacje, a zdaję się, że to nie koniec, gdyż redaktorzy z gliwickiego wydawnictwa deklarują, iż już rozmyślają nad następnymi dodatkami.


Dowiedz się więcej:


Neuroshima

Polska gra fabularna, której akcja osadzona jest w postnuklearnym świecie przyszłości. Jest rok 2050, Stany Zjednoczone rzucone na kolana w wyniku buntu maszyn nie potrafią się podnieść i sprostać naporowi wroga. Potężny Moloch, po części istota, po części monumentalna konstrukcja i sieć sprzężonych ze sobą maszyn napiera na południe zdobywając kolejne amerykańskie miasteczka. Ludzie zatracili ze sobą kontakt, są zdziesiątkowani, zdruzgotani końcem świata, który niechybnie nadchodzi… Gra czerpie z tradycji dzieł postapokaliptcznych, zarówno z głośnej serii filmów Mad Max, jak i kultowej serii gier komputerowych Fallout, jak i dziesiątków mniej znanych dzieł tego nurtu.

Portal Games

Polskie wydawnictwo, które powstało w 1999 roku w Gliwicach i zaczynało od wydawania dwumiesięcznika poświęconego grom fabularnym. Dziś znane jest zarówno w Polsce, jak i na świecie z szeregu produktów, od gier fabularnych po planszowe czy karciane, a nawet bitewne. Największy rozgłos na świecie przyniosła wydawnictwu gra planszowa "Neuroshima HEX", wydana w Polsce, Francji oraz USA oraz gra fabularna "De Profundis". Oba tytuły stworzył Michał Oracz. W Polsce wydawnictwo kojarzone jest przede wszystkim z grami fabularnymi "Neuroshima" i "Monastyr" oraz ze związanymi z nimi grami planszowymi i karcianymi. Ważnymi pozycjami w portfolio wydawnictwa są także serie poradników dla Mistrzów Gry oraz tłumaczenia popularnych gier indie, takich jak "Honor i Krew" czy "InSpectres". W 2013 roku wydawnictwo zmieniło nazwę z Portal na Portal Games.