Google+ Neuroshimowy Newsletter #3 | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Neuroshimowy Newsletter #3

Wszyscy, którzy wyrazili chęć regularnego otrzymywania z pierwszej ręki najświeższych wiadomości o poczynaniach wydawnictwa Portal prawdopodobnie już mają na swoich skrzynkach mailowych najnowszy numer Neuroshimowego Newslettera. Tym, którzy tego nie zrobili na ratunek spieszy serwis Gry-Fabularne.pl i publikuje wszystko co RPGowe, a co znalazło się w newsletterze:

Nowy Jork

W redakcji trwają intensywne pracy nad tym by dodatek opisujący Nowy Jork był gotowy jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Redaktorzy koncentrują się nad pisaniem materiału, a graficy przysyłają nowe grafiki – jedna z nich została dołączona w załączniku razem z newsletterem, a czytelnicy G-F.pl mogą ją podziwiać właśnie w tej wieści. Ponad to wydawnictwo opublikowało drugą cześć bloga jednego z twórców NJ, Wojtka Doraczyńskiego (więcej o tym w tej wieści). Zapowiedziano również, że w listopadowym numerze Gwiezdnego Pirata pojawi się artykuł dotyczący najnowszego nationbooka (dziś już wiemy, że ów tekst w 45 wydaniu GP to Generator nowojorskich wspólnot).

Skażenie

Twórcy dodatku przysyłają redaktorom z Gliwic materiały do weryfikacji, ale w związku z pracami nad Nowym Jorkiem weryfikacja będzie musiała trochę poczekać. Portal liczy na fanowskie wsparcie i jest otwarty na wszelkie materiały, które mogą znaleźć się w dodatku. Wydawca ma całkiem dużo tekstu dotyczącego sprzętu, teorii i tak dalej, ale brakuje jeszcze RPGowego mięsa i kreatywnych pomysłów na wykorzystanie skażenia przez MG i Graczy na sesji.


Dowiedz się więcej:


Neuroshima

Polska gra fabularna, której akcja osadzona jest w postnuklearnym świecie przyszłości. Jest rok 2050, Stany Zjednoczone rzucone na kolana w wyniku buntu maszyn nie potrafią się podnieść i sprostać naporowi wroga. Potężny Moloch, po części istota, po części monumentalna konstrukcja i sieć sprzężonych ze sobą maszyn napiera na południe zdobywając kolejne amerykańskie miasteczka. Ludzie zatracili ze sobą kontakt, są zdziesiątkowani, zdruzgotani końcem świata, który niechybnie nadchodzi… Gra czerpie z tradycji dzieł postapokaliptcznych, zarówno z głośnej serii filmów Mad Max, jak i kultowej serii gier komputerowych Fallout, jak i dziesiątków mniej znanych dzieł tego nurtu.

Portal Games

Polskie wydawnictwo, które powstało w 1999 roku w Gliwicach i zaczynało od wydawania dwumiesięcznika poświęconego grom fabularnym. Dziś znane jest zarówno w Polsce, jak i na świecie z szeregu produktów, od gier fabularnych po planszowe czy karciane, a nawet bitewne. Największy rozgłos na świecie przyniosła wydawnictwu gra planszowa "Neuroshima HEX", wydana w Polsce, Francji oraz USA oraz gra fabularna "De Profundis". Oba tytuły stworzył Michał Oracz. W Polsce wydawnictwo kojarzone jest przede wszystkim z grami fabularnymi "Neuroshima" i "Monastyr" oraz ze związanymi z nimi grami planszowymi i karcianymi. Ważnymi pozycjami w portfolio wydawnictwa są także serie poradników dla Mistrzów Gry oraz tłumaczenia popularnych gier indie, takich jak "Honor i Krew" czy "InSpectres". W 2013 roku wydawnictwo zmieniło nazwę z Portal na Portal Games.