Google+ Sorensen o śledztwach | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Sorensen o śledztwach

Jared Sorensen (InSpectres, Octane, Lacuna, Action Castle, Freemarket i wiele innych) na swoim blogu typowym dla siebie stylem przedstawia swoje poglądy na prowadzenie scenariuszy opartych o śledztwa i dochodzenia.

Do zapoznania się na Memento Mori.

Sorensen to jeden z czołowych autorów RPG, współpracujący z takimi twórcami jak John Wick (L5K, Houses of the Blooded) oraz Luke Crane (Burning Wheel, Mouse Guard). Nie można nie docenić jego wpływu na nurt gier niezależnych. Jego gry InSpectres (w której gracze wcielają się w pracowników firmy zwalczającej duchy, wampiry i inne zjawiska nadprzyrodzone) oraz Octane (postapokaliptyczna gra, w której zagładę mogą przetrwać tylko odjechane elementy świata) wyznaczyły standardy w tworzeniu narracji przez graczy.

W tym roku ukarze się tworzona wspólnie z Cranem gra Freemarket, dziejąca się na stacji kosmicznej, w której ekonomia oparta na niedoborach zostaje zastąpiona ekonomią stosunków społecznych (po ludzku: co będzie, jeśli Nasza Klasa napędzałaby ekonomię).


Dowiedz się więcej:


Freemarket

sorensen

  • Garnek

    Dobry tekst. Od pewnego czasu chodzi za mną temat śledztw i nawet zastanawiałem się, czy nie napisać artykuliku na ten temat, ale w sumie już nie muszę. Na początek wystarczy link do Sorensena :-)

  • Yubi

    Możesz teraz napisać artykulik „dlaczego się z nim zgadzam” albo „dlaczego się z nim nie zgadzam” :-)

  • Bardzo fajny tekst. Teraz już wiem, dlaczego czasem tak bardzo się irytowałem u niektórych MG podczas sesji śledztw…