Google+ Gwiezdny Pirat #29 | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Gwiezdny Pirat #29

Na stronie wydawnictwa Portal pojawił się marcowy numer Gwiezdnego Pirata do pobrania w formacie PDF. W numerze, obok stałych działów Neuroshimy i Monastyru, znalazło się sporo innych materiałów. Przede wszystkim prezentacja Cold City, nowej gry fabularnej, która ukaże się w Polsce w kwietniu – w numerze jest jej prezentacja, artykuł o prowadzeniu Cold City i przygoda – zatem duży blok materiałów. W ramach pisania o grach Indie w numerze także artykuł do gry Kiedy Rozum Śpi.

Dodatkowo zaś – jak ta wisienka na torcie – w numerze jest blok tekstów poświęconych zombim, a w nim mini gra o zombich, recenzja innej gry o zombich, artykuł o zombich… Numer można pobrać ze strony Portalu.


Dowiedz się więcej:


Cold City

Gwiezdny Pirat

to bezpłatny miesięcznik tworzony przez wydawnictwo Portal oraz skupionych wokół pisma fanów gier. W każdym numerze znaleźć można materiały (artykuły, przygody, zasady, itd.) do gier fabularnych i planszowych.

Kiedy Rozum Śpi

Polska edycja bestsellerowej gry fabularnej "Don’t Rest Your Head" stworzonej przez Freda Hicksa. W 2006 roku gra była nominowana do nagrody Indie RPG Awards. Od chwili wydania, "Kiedy Rozum Śpi" znajduje się w pierwszej piątce najpopularniejszych gier nurtu Indie RPG (All Time Bestsellers). Podręcznik ma sto stron, na których gracze znajdą wszystko to, czego potrzeba im do gry – opis ciekawej, nowatorskiej mechaniki, porady dotyczące prowadzenia gry oraz opis świata, mrocznego, niebezpiecznego miasta przypominającego najgorsze koszmary… Polska edycja gry jest wzbogacona w stosunku do oryginały posłowiem napisanym przez Tomasza Barańskiego.

Monastyr

Neuroshima

Polska gra fabularna, której akcja osadzona jest w postnuklearnym świecie przyszłości. Jest rok 2050, Stany Zjednoczone rzucone na kolana w wyniku buntu maszyn nie potrafią się podnieść i sprostać naporowi wroga. Potężny Moloch, po części istota, po części monumentalna konstrukcja i sieć sprzężonych ze sobą maszyn napiera na południe zdobywając kolejne amerykańskie miasteczka. Ludzie zatracili ze sobą kontakt, są zdziesiątkowani, zdruzgotani końcem świata, który niechybnie nadchodzi… Gra czerpie z tradycji dzieł postapokaliptcznych, zarówno z głośnej serii filmów Mad Max, jak i kultowej serii gier komputerowych Fallout, jak i dziesiątków mniej znanych dzieł tego nurtu.

Portal Games

Polskie wydawnictwo, które powstało w 1999 roku w Gliwicach i zaczynało od wydawania dwumiesięcznika poświęconego grom fabularnym. Dziś znane jest zarówno w Polsce, jak i na świecie z szeregu produktów, od gier fabularnych po planszowe czy karciane, a nawet bitewne. Największy rozgłos na świecie przyniosła wydawnictwu gra planszowa "Neuroshima HEX", wydana w Polsce, Francji oraz USA oraz gra fabularna "De Profundis". Oba tytuły stworzył Michał Oracz. W Polsce wydawnictwo kojarzone jest przede wszystkim z grami fabularnymi "Neuroshima" i "Monastyr" oraz ze związanymi z nimi grami planszowymi i karcianymi. Ważnymi pozycjami w portfolio wydawnictwa są także serie poradników dla Mistrzów Gry oraz tłumaczenia popularnych gier indie, takich jak "Honor i Krew" czy "InSpectres". W 2013 roku wydawnictwo zmieniło nazwę z Portal na Portal Games.