Google+ Jak nie spaprać Głównego Złego | Gry-Fabularne.pl
Pages Navigation Menu

Jak nie spaprać Głównego Złego

Rob Donoghue (FATE, Spirit of the Century) zamieścił na swoim blogu bardzo ciekawy tekst na temat czarnych charakterów.

Rob opisuje pokrótce rolę Głównego Złego w RPG, a także daje szereg dobrych rad, jak nie zepsuć graczom przyjemności z gry przez nieumiejętne zaprojektowanie ich przeciwnika.

Rob Donoghue jest głównie znany jako współautor uniwersalnej mechaniki FATE oraz gry w pulpowym stylu”Spirit of the Century. W tym roku ukaże się kolejna gra, którą współtworzył, Dresden Files. Gra oparta jest o cykl powieści Jima Butchera, których bohaterem jest „mag do wynajęcia”, Harry Dresden.


Dowiedz się więcej:


Dresden Files

Fate

Uniwersalna mechanika powstała na bazie mechaniki Fudge około 2001 roku, sukcesywnie rozwijana, najpierw jako darmowy projekt, a następnie w ramach wydawnictwa Evil Hat Productions. Kolejne, różne warianty mechaniki Fate posłużyły do stworzenia odnoszących międzynarodowe sukcesy gier takich jak: "Dresden Files", "Spirit of the Century" czy "Diaspora".

Rob Donoghue

Spirit of the Century